Prototypy & unikáty z řady S479.1


S479101h.jpg
Sehnat barevnou fotografii oranžovo-červeného stroje E479.101 je problém. A tak alespoň tento výřez z tovární fotografie ČKD s lokomotivou T678.003 poskytuje dobrou ilustraci toho, jak lokomotiva E479.101 po vyrobení vypadala - Mezinárodní veletrh Brno, rok 1962.
Foto: tovární snímek   Sbírka: Jaroslav Wagner800 × 600 pix202 KiB

S479101g.jpg
Nová "ignitronka" E479.101 se ještě v původním nátěru představuje v Plzni na Gottwaldově nádraží - rok 1964.
Foto: Karel Vendler   Sbírka: Miroslav Petr800 × 600 pix148 KiB

S479101l.jpg
Z důvodu provozní nespolehlivosti výrobcem odstavený prototyp E479.101 čeká v Nezvěsticích na další etapu svého "života". Ze stroje tehdy výrobní závod m.j. odebral sběrače, které byly až po rekonstrukci na tyristorové provedení s otevřenou skříní nahrazeny polopantografy. Snímek je z roku 1965.
Sbírka: Roman Skopal800 × 600 pix67 KiB

S479101j.jpg
V rámci jedné z řady zkušebních jízd pro nastavování výkonu tyristorových měničů ČKD byl v Nezvěsticích zachycen prototyp S479.101 v roce 1970.
Foto: tovární snímek   Sbírka: Ing. Martin Hejl1200 × 800 pix417 KiB

S479101c.jpg
Už rekonstruovaná S479.101 přiváží do Plzně nákladní vlak z Chebu. Lokomotiva tehdy byla od Škody k ČSD pouze pronajatá - březen 1973.
Foto: Miroslav Petr   800 × 600 pix131 KiB

S479101k.jpg
Už v běžném provozu u ČSD (ač pouze v pronájmu) byla S479.101 zastižena ve stanici Planá u Mariánských Lázní v roce 1973.
Sbírka: Ing. Martin Hejl1200 × 800 pix329 KiB

S479101a.jpg
Tento záběr "tyristorky" S479.101 v Sokolově jsme si dovolili vypůjčit z knížky 30 let socialistické práce v jihozápadní dráze - rok 1975.
Sbírka: Rosťa Kolmačka800 × 600 pix200 KiB

S479101b.jpg
První škodovácká lokomotiva s tyristorovou regulací, přečíslovaná poněkud nesprávně na S479.101 (z nového označení totiž vypadla jedna nula), se podrobuje zkouškám na ŽZO Cerhenice. Dobře znatelný je upravený profil lokomotivy s polopantografovými sběrači. Snímek je z 25. 11. 1981.
Foto: Jiří Kulhánek   Sbírka: Leoš Tomančák800 × 600 pix131 KiB

S479101i.jpg
Po nedlouhém "běžném provozu" již definitivně odstavená S479.101 čeká na svou neveselou budoucnost v Nezvěsticích 25. 9. 1983.
Foto: Petr Holub   1200 × 880 pix434 KiB

S479101d.jpg
Již neprovozní prototyp S479.101 byl na Škodě pronajaté kojeji v Nezvěsticích vyfotografován během svého několikaletého odstavení na tomto místě - 27. 5. 1984.
Foto: Miroslav Petr   Sbírka: Leoš Tomančák800 × 600 pix126 KiB

S479101e.jpg
Zdevastovaný stroj S479.101 stojí odstavený za Halou cyklických oprav (HCO) v LD Plzeň a čeká na svůj ortel - rok 1988.
Foto: Pavol Kukučík   Sbírka: Leoš Tomančák800 × 600 pix168 KiB

S479101f.jpg
Jiný pohled na zubožený vrak lokomotivy s úředním označením S479.1001, čekající na likvidaci v plzeňském depu - rok 1988.
Foto: Pavol Kukučík   Sbírka: Leoš Tomančák800 × 600 pix166 KiB

S479102b.jpg
Česká ignitronová lokomotiva E479.102 byla spolu s měřícím vozem Škoda a ignitronkou E41.33 pro BDŽ zdokumentována při jízdních zkouškách u Nezvěstic 25. 4. 1963.
Foto: tovární snímek   800 × 600 pix110 KiB

S479102c.jpg
Budoucí "Zelená příšera", atypicky zbarvený prototyp E479.102 s ignitronovými usměrňovači, se v Plzni připravuje na svou běžnou službu u ČSD - červen 1965.
Foto: Karel Vendler   Sbírka: Miroslav Petr800 × 660 pix181 KiB

S479102f.jpg
Brzdící souprava ŽZO, složená s lokomotivy S699.1001 a odporníkového vozu vyrobeného z původní S479.102, byla na ŽZO u Cerhenic vyfotografována téměř na konci své kariéry - říjen 1988.
Sbírka: MDC-ŽSR Bratislava1024 × 650 pix172 KiB

S479102e.jpg
Někdejší brzdící souprava ŽZO, složená z bývalých lokomotiv S699.1001 a S479.102 se začíná podrobovat fyzické likvidaci v kovošrotě v Berouně 28. 7. 1991.
Foto: Jiří Kulhánek   Sbírka: Leoš Tomančák800 × 600 pix123 KiB

S479102d.jpg
Bližší pohled na skříň odporníkového vozu, který nezapře původní elektrickou lokomotivu E479.102 - kovošrot Beroun 28. 7. 1991.
Foto: Jiří Kulhánek   Sbírka: Leoš Tomančák800 × 600 pix107 KiB


Zobrazeno 17 z celkem 20 dostupných snímků této řady a celkem 13185 fotografií na stránkách.