Prototypy & unikáty z řady S479.1


S479101r.jpg
V létě 1961 byla téměř hotová ignitronová lokomotiva E479.101 zkoušena na pevném stavu na dvoře lokomotivky, umožňujícím mj. elektrický rekuperační režim. Text transparentu „V čele s KSČ za pokrok ve vědě a technice“ nad nárazníky svědčí o důležité návštěvě v závodu – snad z objednávajícího MTS. Dataci pořízení snímku potvrzují za ní stojící lokomotivy řady ČS3 pro Sovětský svaz, které byly vyráběny od března do září pouze tohoto roku.
Foto: tovární snímek   Sbírka: Ing. Martin Hejl1200 × 800 pix346 KiB

S479101u.jpg
Po provedení finálního nátěru byla E479.101 zdokumentována na přesuvně před výrobní halou lokomotivky, kam jí vysunula závodní T211.0. Píše se léto 1962 a lokomotiva je připravována k vystavení na Mezinárodním veletrhu v Brně.
Foto: tovární snímek   Sbírka: prof. Ing. Václav Cempírek, Ph.D.1200 × 820 pix358 KiB

S479101h.jpg
S „Pomerančem“ T679.003 tvořila E479.101 na brněnském veletrhu barevně sladěnou dvojici. Snímek je ze září 1962.
Foto: tovární snímek   Sbírka: Jaroslav Wagner800 × 600 pix202 KiB

S479101s.jpg
Stroj E479.101 během svého vystavení na veletrhu v Brně v září 1962.
Foto: tovární snímek   Sbírka: Miroslav Petr1200 × 880 pix375 KiB

S479101g.jpg
Nová "ignitronka" E479.101 se ještě v původním nátěru představuje v Plzni na Gottwaldově nádraží - rok 1964.
Foto: Karel Vendler   Sbírka: Miroslav Petr800 × 600 pix148 KiB

S479101l.jpg
Z důvodu provozní nespolehlivosti výrobcem odstavený prototyp E479.101 čeká v Nezvěsticích na další etapu svého "života". Ze stroje tehdy výrobní závod m.j. odebral sběrače, které byly až po rekonstrukci na tyristorové provedení s otevřenou skříní nahrazeny polopantografy. Snímek je z roku 1965.
Sbírka: Roman Skopal800 × 600 pix67 KiB

S479101t.jpg
Zhruba v polovině roku 1967 byla v lokomotivce Škoda ukončena modernizační úprava E479.101 za použití prvních výkonových tyristorů z ČKD Praha pro ověření možností fázové regulace na funkční vzorek (typ 40 Em) pouze s jedním hnacím podvozkem v pojezdu.
Foto: tovární snímek   Sbírka: prof. Ing. Václav Cempírek, Ph.D.1200 × 890 pix500 KiB

S479101v.jpg
Při druhé modernizaci typu 40 Em z let 1969 až 1970, tj. na plnohodnotnou lokomotivu s tyristorovou regulací výkonu, byla skříň upravena opět na tzv. otevřené provedení a obdržela nový nátěr v základní kombinaci modré a bílé barvy. Tabulky řadového označení písmenem „S“ již respektovaly trakční jednofázovou soustavu, neboť výrobce počítal pro řádné odzkoušení s pronájmem lokomotivy ČSD.
Foto: tovární snímek   Sbírka: prof. Ing. Václav Cempírek, Ph.D.1200 × 840 pix312 KiB

S479101n.jpg
Při jedné z prvních zkušebních jízd po rekonstrukci byla tyristorová S479.101 jen se servisním vozem G44 v roce 1970 zachycena na trati mezi Nepomukem a Horažďovicemi.
Foto: tovární snímek   Sbírka: Jaroslav Wagner1024 × 740 pix336 KiB

S479101o.jpg
Při stejné příležitosti byla "tyristorka" S479.101 se servisním vozem G44 lokomotivky Škoda (při jízdě po nesprávné koleji vyloučené pro účel zkoušek) zdokumentována i takto z nadhledu.
Foto: tovární snímek   Sbírka: Jaroslav Wagner1024 × 720 pix384 KiB

S479101j.jpg
V rámci jedné z řady zkušebních jízd pro nastavování výkonu tyristorových měničů ČKD byl v Nezvěsticích zachycen prototyp S479.101 v roce 1970.
Foto: tovární snímek   Sbírka: Ing. Martin Hejl1200 × 800 pix417 KiB

S479101m.jpg
Při stejné zkušební jízdě pro nastavování tyristorových měničů vznikl i tento záběr prototypu S479.101 v obležení "Laminátek" - píše se rok rok 1970.
Foto: tovární snímek   Sbírka: Jaroslav Wagner1024 × 720 pix322 KiB

S479101c.jpg
S479.101 přiváží do Plzně nákladní vlak z Chebu. Lokomotiva tehdy byla od Škody k ČSD pouze pronajatá - březen 1973.
Foto: Miroslav Petr   800 × 600 pix131 KiB

S479101k.jpg
V běžném provozu u ČSD (ač pouze v pronájmu) byla S479.101 zastižena ve stanici Planá u Mariánských Lázní v roce 1973.
Sbírka: Ing. Martin Hejl1200 × 800 pix329 KiB

S479101a.jpg
Patrně v roce 1972 byl v Nezvěsticích pořízen tento záběr "tyristorky" S479.101 i s měřicím vozem lokomotivky Škoda továrního označení KV 386 (ex ČSD Ba 4200), později díky pomocnému stanovišti na zadním čele (na snímku) též coby řídicí vůz 980.001.
Sbírka: Jaroslav Wagner1200 × 800 pix322 KiB

S479101b.jpg
První škodovácká lokomotiva s tyristorovou regulací, S479.101, se podrobuje zkouškám na ŽZO Cerhenice. Dobře viditelné je osazení lokomotivy polopantografovými sběrači. Snímek je z 25. 11. 1981.
Foto: Jiří Kulhánek   Sbírka: Leoš Tomančák800 × 600 pix131 KiB

S479101i.jpg
Po nedlouhém "běžném provozu" již definitivně odstavená S479.101 čeká na svou neveselou budoucnost v Nezvěsticích 25. 9. 1983.
Foto: Petr Holub   1200 × 880 pix434 KiB

S479101d.jpg
Již neprovozní prototyp S479.101 byl na Škodě pronajaté kojeji v Nezvěsticích vyfotografován během svého několikaletého odstavení na tomto místě - 27. 5. 1984.
Foto: Miroslav Petr   Sbírka: Leoš Tomančák800 × 600 pix126 KiB

S479101p.jpg
Na svém dlouhodobém stání v kolejišti žst. Nezvěstice byla S479.101 vyfotografována také v březnu 1985.
Foto: Libor Hájek   1200 × 840 pix294 KiB

S479101q.jpg
Taktéž v žst. Nezvěstice vznikl v březnu 1985 tento snímek prototypu S479.101 pořízený z druhé strany stroje oproti snímku předchozímu.
Foto: Libor Hájek   1200 × 860 pix292 KiB

S479101e.jpg
Zdevastovaný stroj S479.101 stojí odstavený za Halou cyklických oprav (HCO) v LD Plzeň a čeká na svůj ortel - rok 1988.
Foto: Pavol Kukučík   Sbírka: Leoš Tomančák800 × 600 pix168 KiB

S479101f.jpg
Jiný pohled na vrak lokomotivy S479.101 čekající na likvidaci v plzeňském depu - rok 1988.
Foto: Pavol Kukučík   Sbírka: Leoš Tomančák800 × 600 pix166 KiB

S479102b.jpg
Česká ignitronová lokomotiva E479.102 byla spolu se servisním vozem G 44 a ignitronkou E41.33 pro BDŽ zdokumentována při jízdních zkouškách u Nezvěstic 25. 4. 1963.
Foto: tovární snímek   1200 × 830 pix375 KiB

S479102c.jpg
Budoucí "Zelená příšera", atypicky zbarvený prototyp E479.102 s ignitronovými usměrňovači, se v Plzni připravuje na svou běžnou službu u ČSD - červen 1965.
Foto: Karel Vendler   Sbírka: Miroslav Petr800 × 660 pix181 KiB

S479102a.jpg
Již ze služby vyřazená S479.102 s imatrikulací ČSD v LD Plzeň v roce 1966. Ponechání původních řadových tabulek s písmenem „E“ dokládá, že její opětovné zprovoznění tímto depem bylo odpočátku bráno jako krátce dočasné a překlenovací.
Foto: Ing. Vladimír Zuska   1200 × 810 pix341 KiB

S479102f.jpg
Brzdící souprava ŽZO, složená s lokomotivy S699.1001 a odporníkového vozu vyrobeného z původní S479.102, byla na ŽZO u Cerhenic vyfotografována téměř na konci své kariéry - říjen 1988.
Sbírka: MDC-ŽSR Bratislava1024 × 650 pix172 KiB

S479102e.jpg
Někdejší brzdící souprava ŽZO, složená z bývalých lokomotiv S699.1001 a S479.102 se začíná podrobovat fyzické likvidaci v kovošrotě v Berouně 28. 7. 1991.
Foto: Jiří Kulhánek   Sbírka: Leoš Tomančák800 × 600 pix123 KiB

S479102d.jpg
Bližší pohled na skříň odporníkového vozu, který nezapře původní elektrickou lokomotivu E479.102 - kovošrot Beroun 28. 7. 1991.
Foto: Jiří Kulhánek   Sbírka: Leoš Tomančák800 × 600 pix107 KiB


Zobrazeno 28 z celkem 38 dostupných snímků této řady a celkem 13404 fotografií na stránkách.