Prototypy & unikáty z řady S479.0


S479001i.jpg
Původní barevné provedení křemíkové lokomotivy S479.001 vystihuje tovární snímek pořízený 19. 9. 1961.
Foto: tovární snímek   Sbírka: Jan Beníšek1024 × 710 pix296 KiB

S479001h.jpg
Náhradním způsobem (ze sloupu vysokého napětí) napájený prototyp E479.001, ještě ve své původní podobě, se připravuje k dalším statickým zkouškám - Plzeň, září 1961.
Foto: Karel Vendler   Sbírka: Miroslav Petr800 × 600 pix140 KiB

S479001o.jpg
V tzv. lobezském kolejišti Gottwaldova nádraží v Plzni byla E479.001 z jiného úhlu zachycena při zkouškách na koleji bez troleje - září 1961.
Foto: Karel Vendler   Sbírka: Zdeněk Michl st.1024 × 900 pix303 KiB

S479001b.jpg
Čerstvě z výroby převzatá lokomotiva E479.001 se seznamuje s kolejemi ČSD v Plzni-Lobzích - listopad 1961.
Foto: Karel Vendler   Sbírka: Miroslav Petr800 × 600 pix106 KiB

S479001a.jpg
Prototyp E479.001 s čerstvě rekonstruovanou skříní na tzv. "otevřené provedení" stojí na Gottwaldově nádraží v Plzni v srpnu 1963.
Foto: Karel Vendler   Sbírka: Miroslav Petr800 × 600 pix176 KiB

S479001x.jpg
Po tovární úpravě na tzv. otevřené provedení skříně, dohodnuté s O12 MDS, byla čerstvě přelakovaná E479.001 vyfotografována před přesuvnou v lokomotivce; k určení datace snímku lze uvést, že vedle stojící ČS2-203 ze série 34E3 byla vyrobena pod výr. č. 4755 v srpnu 1963.
Foto: tovární snímek   Sbírka: Petr Vaněk1200 × 700 pix267 KiB

S479001w.jpg
Po úpravě na otevřenou skříň následovaly koncem léta 1963 před předáním E479.001 MDS další zkoušky v provozu na horažďovické trati, ověřující mj. funkčnost této aerace strojovny a tím účinnosti chlazení trakčního (auto)transformátoru, usměrňovačů a trakčních motorů. Dobře jsou patrné nově dosazené střešní světlíky, zajišťující denní osvětlení obslužných chodeb strojovny. Z vyznění barevného nátěru vč. organického tvaru zakončení nátěru žaluzií lze snad usuzovat na autorství Ing. arch. Diblíka, jenž v dané době pro výrobce zpracovával i vnější provedení skříně jednofázové lokomotivy S699.0.
Foto: tovární snímek   Sbírka: prof. Ing. Václav Cempírek, Ph.D.1200 × 820 pix415 KiB

S479001d.jpg
Po trati mezi Plzní a Horažďovicemi předm., resp. v jejím jednokolejném úseku mezi Plzní-Koterovem seř. n. a Nepomukem, projíždí v čele nákladního vlaku střídavá jednofázová lokomotiva E479.001 koncem roku 1963.
Sbírka: Rosťa Kolmačka800 × 600 pix153 KiB

S479001f.jpg
Lehce anonymní lokomotiva S479.001 postává v prostorách LD Plzeň v lednu 1969.
Foto: Jiří Kulhánek   Sbírka: Leoš Tomančák1024 × 715 pix154 KiB

S479001j.jpg
Po opravě v DPOV Kolín zprovozněný a nově natřený stroj S479.0001 (poprvé i osazený tabulkami s tímto označením a červenými hvězdami na čelech) zavítal v rámci zkušebních jízd do "depa" v Čáslavi 6. 5. 1972.
Foto: Jaroslav Cempírek   Sbírka: prof. Ing. Václav Cempírek, Ph.D.1024 × 750 pix272 KiB

S479001g.jpg
Stroj S479.0001 čeká 31. 5. 1973 v Plzni na Gottwaldově nádraží na čas svého odjezdu s nákladním vlakem. Mezi oplechováním skříně a rámem jsou již patrné stopy úniků trafooleje.
Foto: Jiří Caska   Sbírka: Leoš Tomančák1200 × 810 pix315 KiB

S479001n.jpg
V září 1973 stála lokomotiva S479.0001 odstavena v plzeňském depu.
Sbírka: Zdeněk Michl st.1200 × 830 pix354 KiB

S479001l.jpg
Oba prototypy S479.0001 a S479.0002 byly společně vyfotografovány v kolejišti plzeňského depa 8. 9. 1974.
Foto: Miroslav Petr   Sbírka: Zdeněk Michl st.1200 × 820 pix342 KiB

S479001c.jpg
Tehdy na dispečerské výkony nasazovaná S479.0001 posunuje po Gottwaldově nádraží v Plzni v roce 1975. Na snímku je zřejmé i to, že problém s úniky trafooleje byl čím dál výraznější.
Foto: Jiří Maurenz   800 × 600 pix113 KiB

S479001e.jpg
Tento kvalitní záběr naší první střídavé jednofázové lokomotivy S479.0001 pochází taktéž z někdejšího Gottwaldova nádraží v Plzni - rok 1975.
Foto: Jiří Maurenz   800 × 600 pix213 KiB

S479001p.jpg
Se svou o generaci mladší následovnicí řady S499.02 se prototyp S479.0001 setkal v kolejišti Gottwaldova nádraží v Plzni v září 1975.
Foto: Miroslav Kubelka   1200 × 820 pix396 KiB

S479001q.jpg
Při jedné z přestavných jízd v plzeňském uzlu byla S479.0001 na Gottwaldově nádraží zdokumentována 12. 4. 1979.
Foto: Ivan Šnábl   1200 × 790 pix343 KiB

S479001m.jpg
V roli "dispečerky" byla S479.0001 zachycena na Gottwaldově nádraží v Plzni 24. 5. 1979.
Foto: Pavel Korbel   Sbírka: Zdeněk Michl st.1200 × 830 pix387 KiB

S479001s.jpg
Ve své (tehdy) trvalé roli dispečerské lokomotivy pro plzeňský uzel byla S479.0001 přímo na Gottwaldově nádraží zachycena 26. 5. 1979.
Foto: Ivan Šnábl   1200 × 800 pix453 KiB

S479001t.jpg
Ze strany od nápisu "dispečerka" byla S479.0001 na Gottwaldově nádraží v Plzni zdokumentována taktéž 26. 5. 1979.
Foto: Ivan Šnábl   1200 × 810 pix288 KiB

S479001k.jpg
Z mostu nad Gottwaldovým nádražím byla S479.0001 vyfotografována v roce 1979.
Foto: Karel Lacina   1200 × 810 pix413 KiB

S479001r.jpg
Už jen v podobě zuboženého vraku bylo možné v depu Plzeň spatřit lokomotivu S479.0001 v listopadu 1984.
Foto: Libor Hájek   1200 × 800 pix292 KiB

S479001v.jpg
Ještě o něco zchátralejší prototyp S479.0001 byl v září 1985 zvěčněn na stejném místě v plzeňském depu.
Foto: Libor Hájek   1200 × 850 pix398 KiB

S479001u.jpg
Těsně před sešrotováním byly vraky prototypů S479.0001 a S479.0002 vyfotografovány v kolejišti depa Plzeň v lednu 1986.
Foto: Libor Hájek   1200 × 860 pix356 KiB

S479002e.jpg
Ještě s nerekonstruovaným čelem a bez pluhů se na snímku předvádí ve stanici Nezvěstice lokomotiva E479.002 při příležitosti informačních dnů o střídavé trakci - duben 1962.
Foto: Karel Vendler   Sbírka: Miroslav Petr1024 × 700 pix205 KiB

S479002l.jpg
Zřejmě v dubnu 1962 byla E479.002 spolu s továrním měřícím vozem ZVIL/Škoda (ex M274.003) označeném M52004 (později G10 A) v jeho již druhém nátěru po přestavbě na měřicí (viz sekce TL659.0; třetí nátěr viz sekce S699.0) fotograficky zachycena během odstavení ve stanici Blovice.
Foto: tovární snímek   Sbírka: Ing. Martin Hejl1200 × 800 pix356 KiB

S479002i.jpg
K odstranění nedůvěry zodpovědných činitelů BDŽ a bulharského ministerstva dopravy k polovodičové technice v silových trakčních obvodech elektrických lokomotiv jezdil stroj E479.002 od skončení veletrhu do konce roku 1962 pravidelně na rychlíkovém spoji Sofia – Plovdiv a zpět. Snímek pochází snad z prvního nasazení, kdy byl na přání BDŽ zařazen ještě jejich ignitronový stroj řady E41 jako záloha.
Sbírka: Jaroslav Wagner1200 × 810 pix407 KiB

S479002j.jpg
Na snímku z druhé poloviny roku 1962 byla S479.002 vyfotografována při svém provozu v Bulharsku.
Sbírka: Rosťa Kolmačka1024 × 650 pix182 KiB

S479002b.jpg
Krátce před předáním do programu zkušebního provozu jednofázové trakce pod gescí Ministerstva dopravy byla E479.002 fotografována spolu se servisním vozem G44 při převozu formou posunu do LD Plzeň.
Sbírka: Roman Skopal800 × 600 pix107 KiB

S479002d.jpg
V novém, již třetím nátěru provedeném po návratu z Bulharska nablýskaná průkopnice střídavé trakce u ČSD, lokomotiva E479.002, je právem obdivována na Mezinárodním veletrhu v Brně v září 1963. Součástí repase v mateřské továrně byla též výměna optiky návěstních svítilen.
Foto: Karel Vendler   Sbírka: Miroslav Petr800 × 600 pix101 KiB

S479002g.jpg
Nová technika jde do akce – nový stroj E479.002 je po plzeňském ranžíru převážen novou "Karkulkou" řady T444.0. Vedle dýmá poválečný "Kremák" řady 534.03, který bude mít kvůli nedostatkům nových vozidel ještě hodně práce - říjen 1963.
Foto: Karel Vendler   Sbírka: Miroslav Petr1024 × 700 pix143 KiB

S479002m.jpg
Oficiální první nákladní vlak v jednofázové elektrické trakci s E479.002 čeká na pokyn k odjezdu do stanice Horažďovice předměstí ve stanici Plzeň-Koterov seř. n. dne 9. 10. 1963.
Sbírka: prof. Ing. Václav Cempírek, Ph.D.1200 × 900 pix356 KiB

S479002c.jpg
Lokomotiva E479.002 přijela z Plzně do Horažďovic předměstí s prvním vlakem střídavé jednofázové trakce v ČSSR 9. 10. 1963.
Foto: Karel Vendler   Sbírka: Miroslav Petr800 × 600 pix134 KiB

S479002h.jpg
Velmi zdařile byl stroj E479.002 vyfotografován v čele nákladního vlaku na horažďovické trati 28. 10. 1963.
Sbírka: Martin Třískala800 × 600 pix178 KiB

S479002a.jpg
Kvalitní barevný snímek zachycuje krasavici E479.002 v nákladní dopravě mezi Horažďovicemi předm. a Nepomukem dne 28. 10. 1963.
Sbírka: Roman Skopal1200 × 810 pix560 KiB

S479002f.jpg
Na S479.0002 přeznačená druhá československá střídavá lokomotiva stojí odstavena v depu v Plzni v lednu 1969.
Foto: Josef Motyčka   800 × 600 pix107 KiB

S479002n.jpg
V zimním období roku 1971 byla S479.0002 dokumentována v Chebu při čekání na svůj další dopravní výkon.
Sbírka: Petr Vaněk1200 × 830 pix312 KiB

S479002k.jpg
Torza prototypů S479.0002 a S479.0001 (vpravo) byla společně vyfotografována v tehdejším LD Plzeň krátce před započetím jejich likvidace v lednu 1986.
Foto: Libor Hájek   1200 × 820 pix269 KiB


Zobrazeno 38 z celkem 48 dostupných snímků této řady a celkem 13404 fotografií na stránkách.