Elektrická jednotka EM475.003/04


EM475004f.jpg
Čelní vůz EM475.004 a vložený vůz EM475.004a stojí před zahájením jízdních zkoušek na venkovní koleji Elektrotechnické továrny Doudlevce nedaleko začátku zkušební trati elektrizované na stejnosměrný napájecí systém 1500 V.
Foto: tovární snímek   1024 × 730 pix181 KiB

EM475004a.jpg
Během zkoušek EM475.004/03 v Plzni byla jednotka ze strany čelního vozu nejvyššího inventárního čísla vyfotografována na konci zkušební trati ETD (tedy přibližně v km 93,4 trati od Železné Rudy) - březen 1960.
Foto: tovární snímek   Sbírka: Aleš Krška1024 × 690 pix210 KiB

EM475004b.jpg
V přímém úseku zkušební trati Elektrotechnické továrny Doudlevce (ETD) byl pořízen tento záběr zbrusu nové jednotky EM475.004/03 - březen 1960.
Foto: tovární snímek   1024 × 700 pix171 KiB

EM475004c.jpg
Při stejné příležitosti vznikl na zkušební trati také tento barevný snímek jednotky EM475.004/03 - březen 1960.
Foto: tovární snímek   Sbírka: Aleš Krška1024 × 670 pix178 KiB

EM475004d.jpg
Také tento záběr dopravní jednotky EM475.004/03 pochází ze zkoušek na zkušební trati ETD a dobře vystihuje konfiguraci jednotky - březen 1960.
Foto: tovární snímek   1024 × 630 pix178 KiB

EM475003b.jpg
Pravděpodobně začátkem léta roku 1960 byla ve stanici Ústí nad Labem-Západ vyfotografována dopravní jednotka EM475.003/04 na počátku svého provozu s cestujícími.
Foto: Ing. Jindřich Bek   1024 × 690 pix161 KiB

EM475003d.jpg
V pozměněném barevném nátěru se dopravní jednotka EM475.003/04 těší zasloužené pozornosti návštěvníků strojírenského veletrhu v Brně - září 1960.
Sbírka: Ing. Josef Bosáček1024 × 600 pix246 KiB

EM475003a.jpg
Detailní pohled na čelní vůz EM475.003 vystavený na brněnském strojírenském veletrhu - září 1960.
Sbírka: Mojmír Leštinský1024 × 690 pix217 KiB

EM475003o.jpg
Cenný barevný snímek ze strojírenského veletrhu Brně vznikl taktéž v září 1960.
Foto: tovární snímek   Sbírka: Vagonářské muzeum Studénka1024 × 610 pix161 KiB

EM475003h.jpg
Na samém začátku svých jízdních zkoušek zavítala jednotka EM475.003/04 do Českého Brodu - listopad 1960.
Sbírka: Zdeněk Michl st.1024 × 740 pix192 KiB

EM475003n.jpg
Jednotka EM475.003/04 byla zřejmě po zkouškách na "štrbské rampě" (ty se konaly od 26. do 29. dubna 1961) vyfotografována během odstavení v Žilině u začátku vlečky do celulózky (v pozadí je její kotelna). krátce poté byla jednotka předvedena zájemcům z Vysoké školy dopravní v Žilině - duben 1961.
Sbírka: Jaroslav Wagner1024 × 680 pix242 KiB

EM475003j.jpg
Opředena tajemstvím je dodnes nehoda, při které byl počátkem roku 1963 v Českém Brodě vážně poškozen čelní vůz EM475.003. Do soupravy dvou spojených jednotek EM475.0 údajně narazila rychlostí kolem 30 km/h parní lokomotiva 556.0. Datum ani další podrobnosti nehody však nejsou známy. Na snímku je zmíněný vůz zachycen v dílnách v Šumperku. rok 1964.
Sbírka: Ing. Jiří Adamovský1024 × 660 pix177 KiB

EM475003i.jpg
Během opravy dopravní jednotky EM475.003/04 v dílnách v Praze-Bubnech byl jeden z vozů zachycen krátce před zavázáním podvozku - rok 1964.
Sbírka: Ing. Jiří Adamovský800 × 720 pix223 KiB

EM475003k.jpg
Časopis Železničář č.2/1965 zveřejnil kromě jiného též fotografii čelního vozu EM475.003, kterak se v Dílnách pro opravy vozidel v Praze-Bubnech podrobuje opravě (údajně jako "dárek roku") - rok 1964.
Sbírka: Ing. Ondřej Řepka1024 × 600 pix274 KiB

EM475003g.jpg
Dobovou atmosféru velmi dobře vystihující snímek z nádraží Praha-střed (dnes Masarykovo) zachycuje mimo jiné i jednotku EM475.003/04, která po dílenské opravě obdržela nátěr po vzoru sériových jednotek EM475.1.
Foto: Milan Dušejovský   Sbírka: Ing. Petr Ovsenák1024 × 600 pix200 KiB

EM475003e.jpg
Společně s parní lokomotivou 354.1163 byla elektrická jednotka EM475.003/04 vyfotografována v Nymburce - červenec 1968.
Foto: Ing. Jaroslav Kocourek   Sbírka: Miroslav Petr1024 × 730 pix201 KiB

EM475003c.jpg
Jednotka EM475.003/04 na snímku pořízeném v prostorách depa Praha-Libeň v době krátce po jejím odstavení z provozu - rok 1968.
Sbírka: Zdeněk Michl st.1024 × 640 pix227 KiB

EM475003m.jpg
Vzácný společný snímek obou dopravních jednotek EM475.003/04 a EM475.001/02 byl už po jejich vyřazení z provozu pořízen na tehdy nově postaveném Odstavném nádraží jih - zřejmě rok 1972.
Sbírka: Jaroslav Wagner1024 × 590 pix175 KiB

EM475003f.jpg
Nedaleko vjezdového návěstidla stanice Praha-Malešice byl patrně čelní vůz EM475.003 zvěčněn v rámci své cesty do Zdic k fyzické likvidaci - rok 1973.
Foto: Radim Šnábl   Sbírka: Ivan Šnábl1024 × 640 pix181 KiB

EM475004g.jpg
V kolejišti zdického kovošrotu vznikl tento záběr jednotky EM475.003/04 v konvoji zrušených vozidel - jaro 1973.
Foto: Michal Martinek   1024 × 680 pix194 KiB

EM475003l.jpg
V době pořízení snímku ještě nepříliš obvyklá věc - mezi vraky parních lokomotiv čeká v areálu zdického kovošrotu na likvidaci také elektrická jednotka! Na snímku je nejblíže objektivu čelní vůz EM475.003 dne 28.8.1973.
Foto: Bohuslav Zeman   1024 × 720 pix186 KiB

EM475004i.jpg
Teprve 13 let stará elektrická jednotka EM475.004/03 čeká na svůj definitivní konec v kovošrotu ve Zdicích 28.8.1973.
Foto: Bohuslav Zeman   1024 × 650 pix215 KiB

EM475004h.jpg
Poslední záběr demontovaného a oddřeveného interiéru hnacího vozu EM475.004 vznikl ve Zdicích taktéž dne 28.8.1973.
Foto: Bohuslav Zeman   580 × 768 pix113 KiB


Zobrazeno 23 z celkem 88 dostupných snímků této řady a celkem 12850 fotografií na stránkách.