Sériové stroje řady 830 čísel 026 až 050


830026c.jpg
Zánovní motorový vůz M262.026 se na libereckém nádraží připravoval k další jízdě 1. 6. 1965.
Sbírka: Ing. Petr Kaván, Ph.D.1024 × 620 pix152 KiB

830026a.jpg
Zdařilý noční záběr vozu 830 026-1 s vlakem Os 5407 byl ve Staré Pace pořízen 1. 1. 2000.
Foto: Petr Kapoun   1024 × 720 pix177 KiB

830026b.jpg
Motorový vůz 830 026-1 byl na nádraží v Turnově častým hostem a odtud pochází také tento jeho snímek ze 13. 3. 2002.
Foto: Ladislav Kroul   1024 × 650 pix198 KiB

830027a.jpg
Při strojové jízdě byla neobvyklá sestava s lokomotivou řady E479.0 v čele, vloženým motorovým vozem M131.1 a vozem M262.0027 na konci zachycena na odbočce Babín 3. 11. 1978.
Foto: Ladislav Kroul   1024 × 640 pix211 KiB

830028a.jpg
V kolejišti hlavního nádraží v Žilině byl při posunu zvěčněn motorový vůz M262.0028 dne 26. 4. 1989.
Foto: Ladislav Kroul   800 × 600 pix136 KiB

830029a.jpg
Na nádraží v Praze-Libni pořízený snímek zánovního vozu M262.029 zachycuje podobu řady M262.0 v době, kdy vozy ještě neměly červená poziční světla, ale byly už zbaveny písmen "P" a "Z" rozlišujících jejich přední a zadní čela - rok 1956.
Sbírka: Jiří Kulhánek800 × 600 pix132 KiB

830032c.jpg
Zbrusu nový motorový vůz M262.032 se představuje na továrním snímku pořízeném v areálu závodu ČKD v Praze-Vysočanech - rok 1950.
Sbírka: Rosťa Kolmačka1024 × 640 pix200 KiB

830032b.jpg
V době, kdy ještě v brněnském uzlu běžně posunovaly dieselhydraulické "Rosničky" a "Karkulky" se s jednou T334.0 na hlavním nádraží setkal motorový vůz M262.0032 čekající na pátém nástupišti na čas svého dalšího odjezdu na trať - rok 1987.
Foto: Aleš Soška   1024 × 700 pix214 KiB

830032a.jpg
Motorové vozy řady M262.0 byly proslulé svými relativně častými požáry. Jedním z takto postižených vozů byl také břeclavský 830 032-9, který 6.4.1991 zahořel ve Valticích. Krátce před tím, než byl na šrotišti břeclavského depa za pomocí techniky zdejšího nehodového vlaku rozložen, vznikl na jeho "poslední štaci" tento záběr - 18. 4. 1991.
Foto: Leoš Tomančák   800 × 600 pix134 KiB

830033a.jpg
Zánovní motorový vůz M262.0033 byl ještě bez červených pozičních světel vyfotografován v Brně - zřejmě rok 1955.
Sbírka: Václav Bareš800 × 600 pix134 KiB

830033b.jpg
Při stejné příležitosti byl M262.0033 v Brně vyfotografován také z opačné strany - zřejmě rok 1955.
Sbírka: Václav Bareš1024 × 610 pix146 KiB

830035a.jpg
V depu Nymburk byl nezbytnou dobovou "výzdobou" na čelech opatřený vůz M262.0035 vyfotografován 14. 9. 1973.
Foto: Jiří Caska   Sbírka: Ladislav Kroul800 × 600 pix122 KiB

830036a.jpg
V roli osobního vlaku zavítal sólo vůz M262.0036 do stanice Rybniště 19. 5. 1985.
Foto: Jiří Kulhánek   Sbírka: Ladislav Kroul800 × 600 pix112 KiB

830038a.jpg
Poslední rok své pozemské životní pouti měl před sebou motorový vůz M262.0038, když přivezl svůj spoj do stanice Jedlová 26. 5. 1979.
Foto: Ladislav Kroul   1024 × 650 pix261 KiB

830038b.jpg
Téměř přesně rok poté byl vůz M262.0038 v Jedlové zachycen již pouze v podobě (čerstvě) vyhořelého vraku. Snímek je z 15. 5. 1980.
Foto: Josef Motyčka   1024 × 670 pix251 KiB

830040a.jpg
Na čele motorového vlaku do Protivína se 830 040-2 připravuje k odjezdu ze zdického nádraží 24. 1. 1993.
Foto: Ludvík Bárta   1024 × 670 pix166 KiB

830040b.jpg
"Kredenc" 830 040-2 přivezl jeden z mnoha svých vlaků do stanice Březnice 10. 4. 1997.
Foto: Daniel Pavlíček   1024 × 690 pix224 KiB

830044a.jpg
V prostoru depa Humenné postával neprovozní motorový vůz 830 044-4 odstaven 23. 4. 1998.
Foto: Ladislav Kroul   800 × 600 pix136 KiB

830045a.jpg
Kdysi každodenní obrázek v Břeclavi – od zdejšího 4. nástupiště právě odjíždí vůz 830 045-1 jako MOs 14658 do Lednice, zatímco vedle vyčkává 830 069-1 na čas svého odjezdu s MOs 4512 do Znojma 24. 4. 1991.
Foto: Leoš Tomančák   1024 × 680 pix193 KiB

830045b.jpg
Vzpomínka na časy plošného dosazování obdob původních nátěrů – tak by se dal nazvat společný snímek motorových vozů 830 045-1 a 831 216-7, který byl na znojemském nádraží pořízen 5. 3. 1997.
Foto: Leoš Tomančák   1024 × 580 pix190 KiB

830045c.jpg
Shodně natřené sesterské vozy z 1. výrobní série, 830 045-1 a 830 018-8, se před výstavní nádražní budovou stanice Moravské Budějovice bok po boku sešly 23. 6. 2001.
Foto: Rosťa Kolmačka   1024 × 660 pix187 KiB

830045d.jpg
Už po ukončení svého rutinního provozu se nám na snímku pořízeném na známém mostě u Ratají nad Sázavou představuje vůz M262.0045 patřící sdružení Posázavský Pacifik 31. 3. 2007.
Foto: Aleš Filip   800 × 600 pix205 KiB

830045e.jpg
Se zvláštním vlakem zastavil historický vůz M262.0045 ve stanici Ratboř na Posázavském Pacifiku 31. 3. 2007.
Foto: Aleš Filip   1024 × 680 pix190 KiB

830046a.jpg
Společně s dvojicí "Sergejů" čekal v depu Zdice na další práci také "Kredenc" M262.0046 dne 9. 6. 1983.
Foto: Ladislav Kroul   1024 × 670 pix145 KiB

830048a.jpg
Na nádraží v Rakovníku vyčkává na ukončení nástupu cestujících a vypravení vlak vedený dvěma motorovými vozy řady M262.0 s vozem M262.0048 v čele 12. 9. 1981.
Foto: Ladislav Kroul   800 × 600 pix122 KiB

830049c.jpg
Ještě červeno-žlutý vůz 830 049-3 postával před jednou z hal depa Praha-Libeň 24. 4. 1997.
Foto: David Prause   1024 × 680 pix203 KiB

830049b.jpg
Motorový vůz 830 049-3 byl jedním z prvních své řady, který byl předurčen pro muzejní zachování a za tímto účelem také opatřen historizujícím barevným nátěrem. Kdo by tehdy tušil, jak krátká bude další existence tohoto motoráčku, který brzy poté zcela shořel při neuváženém nasazení na náročný převoz motorové lokomotivy řady 742 na opačný konec republiky! Snímek z Olomouce je z 10. 6. 2002.
Foto: Martin Třískala   1024 × 630 pix203 KiB

830049a.jpg
Během svého kratičkého muzejního života byla 830 049-3 vyfotografována také v prostoru olomouckého depa, a to 1. 8. 2002.
Foto: Tomáš Hubálek   Sbírka: Aleš Krška800 × 600 pix140 KiB

830049d.jpg
Mohutným požárem zcela zničený "Kredenc" 830 049-3 čekal spolu s "Pilštykem" 735 248-7 na svůj konec v kolejišti depa Brno-Maloměřice 10. 5. 2003.
Foto: David Prause   1024 × 670 pix241 KiB

830050b.jpg
Na podzim 1992 ještě naplno sloužil šumperský motorák 830 050-1, aniž by tušil, že i on brzy "lehne popelem", podobně jako řada jeho kolegů před ním i po něm. Při obratu na vlak MOs 13755 byl v Zábřehu na Moravě zachycen ponurého dne 28. 10. 1992.
Foto: Leoš Tomančák   1024 × 670 pix180 KiB

830050a.jpg
Dokonáno jest! Vrak motorového vozu 830 050-1, který byl v lednu 1993 zničen požárem u Hrabišína, se povaloval v domovském depu Šumperk 15. 3. 1993.
Foto: Leoš Tomančák   800 × 600 pix135 KiB


Zobrazeno 31 z celkem 286 dostupných snímků této řady a celkem 13291 fotografií na stránkách.