Stroj T499.0002 - oprava a zkoušky


759002e3b.jpg
Poslední možností vyfotografovat si "Kyklopa" T499.0002 před zahájením jeho opravy byla na výstavě uspořádané při příležitosti Dne železnice v Nymburce 22. 9. 2012.
Foto: Tomáš Hubálek   1024 × 720 pix254 KiB

759002e4h.jpg
Vývaz poškozeného původního motoru z lokomotivy T499.0002 se v Nymburce odehrál 7. 1. 2013.
Foto: Tomáš Hubálek   1024 × 700 pix210 KiB

759002e4a.jpg
Během odstraňování vrstev vysloužilých nátěrů byla T499.0002 v Nymburce vyfotografována 18. 2. 2013.
Foto: Vladimír Pomezný   1024 × 680 pix274 KiB

759002e4i.jpg
Už po ošetření skříně byl stroj T499.0002 v základním nátěru zdokumentován v hale DPOV Nymburk 15. 3. 2013.
Foto: Tomáš Hubálek   1024 × 680 pix205 KiB

759002ekovana1.jpg
Ekologická vana pod spalovací motor vytvořená v průběhu opravy lokomotivy T499.0002.
Foto: Bc. Arnošt Kohl   510 × 760 pix146 KiB

759002opravapultu.jpg
Řídicí pulty lokomotivy T499.0002 v průběhu jejich opravy v DPOV Nymburk.
Foto: Bc. Arnošt Kohl   1024 × 700 pix191 KiB

759002elmotory1.jpg
Elektromotory chlazení trakčních motorů a pohonu kompresoru stroje T499.0002 v průběhu jeho opravy v DPOV Nymburk.
Foto: Bc. Arnošt Kohl   1024 × 640 pix196 KiB

759002chladiciblok.jpg
Opravený a modernizovaný (rozšířený) blok chlazení spalovacího motoru stroje T499.0002 před zavázáním do lokomotivy v DPOV Nymburk.
Foto: Bc. Arnošt Kohl   1024 × 740 pix252 KiB

759002ventilatory1.jpg
Nově dosazené vrtule (s vylepšenou geometrií) pro chlazení spalovacího okruhu stroje T499.0002.
Foto: Bc. Arnošt Kohl   1024 × 730 pix179 KiB

759002prevodovkapompoh1.jpg
Opravená převodovka pomocných pohonů - podobná jako u řad 753 a odvozených, avšak zpřevodovaná "do rychla".
Foto: Bc. Arnošt Kohl   1024 × 730 pix191 KiB

759002ventchlazeniaBS.jpg
Pohled na opravený pohon a ventilátor chlazení II. podvozku, za kterým je dobře viditelný i brzdič BS-E.
Foto: Bc. Arnošt Kohl   1024 × 710 pix219 KiB

759002akcniclen.jpg
Akční člen MSV pro řízení a kontrolu spalovacího motoru.
Foto: Bc. Arnošt Kohl   1024 × 710 pix159 KiB

759002dvojkoli1.jpg
Opravená dvojkolí připravená k zamontování do vyvázaných podvozků lokomotivy T499.0002.
Foto: Bc. Arnošt Kohl   1024 × 670 pix211 KiB

759002motor2.jpg
Původní motor z lokomotivy T499.0002 čeká v DPOV Nymburk na svůj další osud 29. 11. 2013.
Foto: Rosťa Kolmačka   1024 × 740 pix343 KiB

759002motor1.jpg
Důkladně opravený motor K 12 V 230 DR (pocházející z lokomotivy 753 352-4) byl pro závaz do lokomotivy T499.0002 v DPOV Nymburk připraven už 9. 10. 2013.
Foto: Tomáš Hubálek   1024 × 710 pix258 KiB

759002e4o.jpg
Závaz opraveného motoru do útrob ještě stále hodně rozpracované lokomotivy T499.0002 byl jejím dřívějším patronem v Nymburce zdokumentován 31. 3. 2014.
Foto: Ing. Jiří Fedurco   1024 × 710 pix199 KiB

759002e4k.jpg
Pohled na akt závazu opraveného motoru (předtím sloužícího v lokomotivě 753 352-4) do stroje T499.0002 - Nymburk 31. 3. 2014.
Foto: Tomáš Hubálek   1024 × 690 pix240 KiB

759002e4j.jpg
Montáž střechy na "Kyklopa" T499.0002 proběhla za asistence "Vendy" 703 717-9 dne 5. 5. 2014.
Foto: Bc. Arnošt Kohl   1024 × 710 pix229 KiB

759002e4n.jpg
S už natřeným hlavním rámem se T499.0002 těší v dílně DPOV Nymburk na dokončení nátěru celé skříně 25. 8. 2014.
Foto: Tomáš Hubálek   1024 × 670 pix197 KiB

759002e4l.jpg
Okamžik zmrtvýchvstání - po dlouhých 22 letech se v areálu dílen DPOV Nymburk opět rozehřměl diesel K 12 V 230 DR v útrobách "Kyklopa" T499.0002 dne 10. 12. 2014.
Foto: Tomáš Hubálek   1024 × 660 pix203 KiB

759002e4m.jpg
Dýmající pára je neklamným znamením, že se na snímku "Kyklop" T499.0002 právě podrobuje seřizování dieselu na vodním odporu. Snímek vznikl v DPOV Nymburk 15. 1. 2015.
Foto: Tomáš Hubálek   1024 × 720 pix219 KiB

759002e4p.jpg
Krátce po dokončení opravy byl stroj T499.0002 přímo z kanceláře dílen DPOV Nymburk vyfotografován 13. 2. 2015.
Foto: Bc. Arnošt Kohl   1024 × 670 pix262 KiB

759002e4d.jpg
V rámci cesty na ONJ k provedení zkoušky elektromagnetické kompatibility se T499.0002 po dlouhé době opět podíval na pražské hlavní nádraží 3. 3. 2015.
Foto: Ing. Jiří Konečný   1024 × 680 pix217 KiB

759002e4c.jpg
V areálu pražského Odstavného nádraží jih byla T499.0002 zastižena při zkoušce elektromagnetické kompatibility (jako elektrická zátěž posloužila souprava starších osobních vozů) dne 3. 3. 2015.
Foto: Ing. Vratislav Šuk   1024 × 690 pix211 KiB

759002e4b.jpg
V průběhu zkoušky vodotěsnosti byl stroj T499.0002 v hale DPOV Nymburk zaznamenán 18. 3. 2015.
Foto: Ing. Lukáš Hejzlar   1024 × 680 pix172 KiB

759002e4e.jpg
Motorová lokomotiva ČKD T499.0002 a ve vagónce Studénka ve stejném roce vyrobený měřicí vůz MV5 se chystají vyrazit na malý zkušební okruh k provedení zkoušky chodových vlastností lokomotivy 27. 3. 2015.
Foto: Ing. Vratislav Šuk   1024 × 690 pix235 KiB

759002e5i.jpg
Přes přejezd na konci přímého úseku malého zkušebního okruhu přejíždí T499.0002 s měřicím vozem MV5 při zkoušce chodových vlastností 27. 3. 2015.
Foto: Rosťa Kolmačka   1024 × 710 pix258 KiB

759002e5m.jpg
Za nezbytného brzdění lokomotivy Škoda 102E pro Německo si "Kyklop" T499.0002 odbyl své vlastní trakční zkoušky dne 29. 6. 2016.
Foto: Vít Blahovec   1024 × 730 pix317 KiB

759002e4f.jpg
Při vlastní hlukové zkoušce byl stroj T499.0002 zachycen na referenčním hlukovém úseku velkého zkušebního okruhu v Cerhenicích 25. 7. 2016.
Foto: Rosťa Kolmačka   1024 × 700 pix206 KiB

759002e4g.jpg
Při stejné příležitosti byl "Kyklop" T499.0002 i s měřicím týmem VUZ vyfotografován na referenční hlukové koleji 25. 7. 2016.
Foto: Rosťa Kolmačka   1024 × 710 pix284 KiB


Zobrazeno 30 z celkem 151 dostupných snímků této řady a celkem 13404 fotografií na stránkách.