Stroj T499.0001


759001q.jpg
Právě dokončovaný prototyp T499.0001 byl přímo v hale lokomotivky vyfotografován ještě se svislým tyčovím v krajních otvorech větrání strojovny ve střeše (brzy poté bylo změněno na vodorovné) - červen 1974.
Foto: tovární snímek   Sbírka: Rosťa Kolmačka1024 × 690 pix249 KiB

759001p.jpg
Prototyp T499.0001 se na montážní jámě ŽZO (kolej č. 3a) podrobuje přípravě na zkušební jízdy 18. 12. 1975.
Foto: Ing. Josef Bosáček   1024 × 700 pix197 KiB

759001k.jpg
Zřejmě v Čáslavi byla T499.0001 vyfotografována při zkouškách chodu - říjen 1976.
Sbírka: Pavel Strachota1024 × 700 pix192 KiB

759001e.jpg
První vyrobený "Kyklop" T499.0001 vyčkává ve svém domovském depu v Děčíně na své další nasazení do provozu - únor 1977.
Foto: Ing. Jan Horník   1024 × 680 pix166 KiB

759001n.jpg
Přibližně na jaře roku 1977 byl stroj T499.0001 při sólo jízdě zachycen na právě elektrizované děčínské trati -.
Sbírka: Rosťa Kolmačka1024 × 660 pix151 KiB

759001b.jpg
Během svého dočasného návratu do ČKD byla T499.0001 vyfotografována na tzv. východním nádraží ČKD 23. 7. 1977.
Foto: Ivan Šnábl   1024 × 670 pix196 KiB

759001c.jpg
Stroj T499.0001 s nákladním vlakem u zastávky Roztoky-Povrly zřejmě na jaře roku 1977.
Foto: Pavel Strachota   800 × 600 pix138 KiB

759001g.jpg
Ve společnosti některého z místních "Brejlovců" stojí starší z "Kyklopů", T499.0001 (krátce po dosazení stříšek nad mřížkami výdechů odporníků EDB), odstaven v depu Děčín 13. 8. 1978.
Foto: Ing. Jan Horník   1024 × 680 pix215 KiB

759001d.jpg
Prototyp T499.0001 stál odstaven ve svém domovském depu v Děčíně 10. 4. 1979.
Foto: Ing. Jaromír Kozinka   Sbírka: Josef Motyčka1024 × 640 pix129 KiB

759001f.jpg
Dvojice strojů T499.0001 a T499.0002 stojí na vlečce výrobního závodu v Praze 29. 4. 1980.
Foto: Jiří Caska   1024 × 655 pix122 KiB

759001o.jpg
Při příležitosti zkoušek protiskluzových ochran na lokomotivě T478.4079 byly v pomocném kolejišti ŽZO Cerhenice vyfotografovány také lokomotivy T499.0001 (už neprovozní, sloužící jen jako zátěž) a T499.0002 (používána jako brzdící) červen 1982.
Foto: Ing. Josef Bucek   1024 × 690 pix195 KiB

759001a.jpg
Již trvale neprovozní prototyp T499.0001 postával po boku "šestikolé Laminátky" odstaven v přístřešku pro lokomotivy zkušebního okruhu v Cerhenicích (dnešní hala HPZ I) dne 5. 11. 1983.
Foto: Václav Polívka   1024 × 730 pix244 KiB

759001nar1.jpg
Podoba prototypu T499.0001 v průběhu nárazových zkoušek při vývoji deformačních prvků za nárazníky - září 1985.
Sbírka: ZL VUZ, a.s.1024 × 670 pix175 KiB

759001nar2.jpg
Detailní pohled na čelo T499.0001 v průběhu nárazových zkoušek při vývoji dnes už běžných deformačních prvků za nárazníky - září 1985.
Sbírka: ZL VUZ, a.s.1024 × 680 pix204 KiB

759001h.jpg
Stav prototypu T499.0001 z doby jen krátce před úplnou likvidací vystihuje snímek z 30. 3. 1989.
Foto: Ing. Vratislav Šuk   1024 × 680 pix257 KiB

759001i.jpg
Při stejné příležitosti byla k zániku odsouzená T499.0001 zachycena také z druhé strany. Snímek byl před administrativní budovou ŽZO pořízen 30. 3. 1989.
Foto: Ing. Vratislav Šuk   1024 × 710 pix255 KiB

759001l.jpg
V létě roku 1989 zbyla z T499.0001 už jen hromada šrotu čekající na odvoz....
Foto: Ing. Rudolf Polívka   660 × 800 pix255 KiB

759001m.jpg
Pohled z okna administrativní budovy ŽZO na torzo lokomotivy T499.0001 - léto 1989.
Foto: Ing. Rudolf Polívka   680 × 800 pix294 KiB


Zobrazeno 18 z celkem 151 dostupných snímků této řady a celkem 13404 fotografií na stránkách.