Právě dokončovaný prototyp T499.0001 byl přímo v hale lokomotivky vyfotografován ještě se svislým tyčovím v krajních otvorech větrání strojovny ve střeše (brzy poté bylo změněno na vodorovné) - červen 1974.
Foto: tovární snímek Sbírka: Rosťa Kolmačka
1024 × 690 pix
249 KiB
Prototyp T499.0001 se na montážní jámě ŽZO (kolej č. 3a) podrobuje přípravě na zkušební jízdy 18. 12. 1975.
Foto: Ing. Josef Bosáček
1024 × 700 pix
197 KiB
Zřejmě v Čáslavi byla T499.0001 vyfotografována při zkouškách chodu - říjen 1976.
Sbírka: Pavel Strachota
1024 × 700 pix
192 KiB
První vyrobený "Kyklop" T499.0001 vyčkává ve svém domovském depu v Děčíně na své další nasazení do provozu - únor 1977.
Foto: Ing. Jan Horník
1024 × 680 pix
166 KiB
Přibližně na jaře roku 1977 byl stroj T499.0001 při sólo jízdě zachycen na právě elektrizované děčínské trati -.
Sbírka: Rosťa Kolmačka
1024 × 660 pix
151 KiB
Během svého dočasného návratu do ČKD byla T499.0001 vyfotografována na tzv. východním nádraží ČKD 23. 7. 1977.
Foto: Ivan Šnábl
1024 × 670 pix
196 KiB
Stroj T499.0001 s nákladním vlakem u zastávky Roztoky-Povrly zřejmě na jaře roku 1977.
Foto: Pavel Strachota
800 × 600 pix
138 KiB
Ve společnosti některého z místních "Brejlovců" stojí starší z "Kyklopů", T499.0001 (krátce po dosazení stříšek nad mřížkami výdechů odporníků EDB), odstaven v depu Děčín 13. 8. 1978.
Foto: Ing. Jan Horník
1024 × 680 pix
215 KiB
Prototyp T499.0001 stál odstaven ve svém domovském depu v Děčíně 10. 4. 1979.
Foto: Ing. Jaromír Kozinka Sbírka: Josef Motyčka
1024 × 640 pix
129 KiB
Dvojice strojů T499.0001 a T499.0002 stojí na vlečce výrobního závodu v Praze 29. 4. 1980.
Foto: Jiří Caska
1024 × 655 pix
122 KiB
Při příležitosti zkoušek protiskluzových ochran na lokomotivě T478.4079 byly v pomocném kolejišti ŽZO Cerhenice vyfotografovány také lokomotivy T499.0001 (už neprovozní, sloužící jen jako zátěž) a T499.0002 (používána jako brzdící) červen 1982.
Foto: Ing. Josef Bucek
1024 × 690 pix
195 KiB
Již trvale neprovozní prototyp T499.0001 postával po boku "šestikolé Laminátky" odstaven v přístřešku pro lokomotivy zkušebního okruhu v Cerhenicích (dnešní hala HPZ I) dne 5. 11. 1983.
Foto: Václav Polívka
1024 × 730 pix
244 KiB
Podoba prototypu T499.0001 v průběhu nárazových zkoušek při vývoji deformačních prvků za nárazníky - září 1985.
Sbírka: ZL VUZ, a.s.
1024 × 670 pix
175 KiB
Detailní pohled na čelo T499.0001 v průběhu nárazových zkoušek při vývoji dnes už běžných deformačních prvků za nárazníky - září 1985.
Sbírka: ZL VUZ, a.s.
1024 × 680 pix
204 KiB
Stav prototypu T499.0001 z doby jen krátce před úplnou likvidací vystihuje snímek z 30. 3. 1989.
Foto: Ing. Vratislav Šuk
1024 × 680 pix
257 KiB
Při stejné příležitosti byla k zániku odsouzená T499.0001 zachycena také z druhé strany. Snímek byl před administrativní budovou ŽZO pořízen 30. 3. 1989.
Foto: Ing. Vratislav Šuk
1024 × 710 pix
255 KiB
V létě roku 1989 zbyla z T499.0001 už jen hromada šrotu čekající na odvoz....
Foto: Ing. Rudolf Polívka
660 × 800 pix
255 KiB
Pohled z okna administrativní budovy ŽZO na torzo lokomotivy T499.0001 - léto 1989.
Foto: Ing. Rudolf Polívka
680 × 800 pix
294 KiB
Zobrazeno 18 z celkem 151 dostupných snímků této řady a celkem 13404 fotografií na stránkách.