Sériové stroje řady 742 čísel 100 až 199


742100a.jpg
742 100-1 byla ve stanici Vlkov u Tišnova zvěčněna s pantografickou jednotkou 560 021/022 dne 2. 2. 2001.
Foto: Jan Orel   800 × 600 pix118 KiB

742102a.jpg
V roli postrku zvláštního vlaku se nám ve stanici Brumov představuje lokomotiva 742 102-7 dne 6. 5. 2006.
Foto: Martin Třískala   800 × 600 pix163 KiB

742102b.jpg
Necelý půlrok poté odváží 742 102-7 pravidelný osobní vlak do Kroměříže z Bystřice pod Hostýnem - 27. 10. 2006.
Foto: Rosťa Kolmačka   800 × 600 pix126 KiB

742102c.jpg
V čele soupravy ložené stropními panely Spiroll 500 z tovačovského závodu GOLDBECK, kterou přepravoval do Kojetína na stavbu závodu AMAZON, byl stroj 742 102-7 zachycen nad Uhřičicemi 8. 10. 2021.
Foto: Rosťa Kolmačka   1200 × 760 pix390 KiB

742103b.jpg
V roli náhrady za motorový vůz řady 842 se představuje stroj 742 103-5 v čele osobního vlaku do v Kyjově 4. 11. 2004.
Foto: Rosťa Kolmačka   1200 × 780 pix478 KiB

742103a.jpg
Čerstvě opravená 742 103-5 představuje svůj nový barevný kabátek v depu Veselí nad Moravou 1. 12. 2004.
Foto: Leoš Tomančák   800 × 600 pix204 KiB

742104a.jpg
V čele vlaku loženého štěrkem projíždí stroj 742 104-3 posledním úsekem vlečky skašovských štěrkoven krátce před tím, než v Lobodicích najede na trať Tovačov - Kojetín 12. 5. 2006.
Foto: Rosťa Kolmačka   800 × 600 pix226 KiB

742104b.jpg
742 104-3 přiváží zvláštní vlak (na konci s párou 433.002) ze Zdounek do Zborovic 26. 5. 2007.
Foto: Rosťa Kolmačka   800 × 600 pix104 KiB

742105a.jpg
742 105-0 projíždí s nákladním vlakem hlavním nádražím v Ústí nad Labem 13. 5. 2005.
Foto: Jiří Růžička   800 × 600 pix193 KiB

742106a.jpg
Lokomotiva 742 106-8 přijíždí s Mn vlakem do Velelib 7. 4. 2006.
Foto: Jiří Škalda   800 × 600 pix139 KiB

742107b.jpg
Se starým služebním vozem byl v Hodoníně zachycen stroj 742 107-6 dne 4. 6. 2002.
Foto: Martin Třískala   800 × 600 pix214 KiB

742107a.jpg
Po vyvazovací opravě mírně poupravená 742 107-6 stála v břeclavském depu vedle 742 452-6 dne 27. 3. 2007.
Foto: Leoš Tomančák   800 × 600 pix137 KiB

742108a.jpg
"Buchar" 742 108-4 se na hlavním nádraží v Brně připravoval k odjezdu se spěšným vlakem do Znojma 26. 6. 2000.
Foto: Rosťa Kolmačka   1200 × 800 pix420 KiB

742110a.jpg
742 110-0 ve stanici Svor s vlakem MOs 6025 dne 10. 7. 2004.
Foto: Jiří Škalda   800 × 600 pix184 KiB

742111a.jpg
Stroj 742 111-8 s nákladním vlakem nedaleko Kropáčovy Vrutice - květen 2002.
Foto: Jiří Růžička   800 × 600 pix153 KiB

742114a.jpg
Traťovým úsekem Řešetova Lhota - Olešnice projíždí se svým vlakem 742 114-2 dne 2. 4. 2000.
Foto: Tomáš Hanuš   800 × 600 pix176 KiB

742115a.jpg
"Kocour" 742 115-9 stojí v Lužné u Rakovníka s manipulačním "vlakem" 24. 2. 2006.
Foto: Jonáš Janoušek   800 × 600 pix191 KiB

742119b.jpg
Na trati mezi předávacím nádražím v Březně u Chomutova a Tušimicemi byla 742 119-1 spolu s "Mandelinkou" 892 112-4 zachycena 27. 10. 2022.
Foto: Ladislav Fric   1200 × 800 pix378 KiB

742119a.jpg
V čele vlaku složeného z celkem šesti dílů jednotek řady 628 a jedoucího jako Sp 10100 byla 742 119-1 zvěčněna na nádraží v Moldavě v Krušných horách 3. 12. 2022.
Foto: Ladislav Fric   1200 × 820 pix397 KiB

742120a.jpg
T466.2120, poslední stroj 2. výrobní série, stála spolu s prototypem řady T457.0 na vlečce výrobního závodu ČKD v roce 1978.
Foto: Ing. Bohumil Skála   800 × 600 pix127 KiB

742121a.jpg
"Elektronik" 742 121-7 čeká na další práci v depu Zvolen 14. 9. 2006.
Foto: Martin Třískala   800 × 600 pix180 KiB

742124a.jpg
Další slovenský krasavec, 742 124-1, odpočívá v hale depa Leopoldov 14. 9. 2006.
Foto: Martin Třískala   800 × 600 pix153 KiB

742127a.jpg
"Buchar" 742 127-4 projíždí s manipulačním vlakem Horní Brannou 27. 10. 2005.
Foto: Petr Kapoun   800 × 600 pix251 KiB

742128a.jpg
První velkou nehodou v dějinách řady T466.2 byl střet libereckých dvojčat T466.2163 a T466.2143 se T466.2128 a T466.2144 u Hodkovic nad Mohelkou 10. 8. 1979.
Sbírka: Martin Třískala800 × 600 pix163 KiB

742128b.jpg
Děsivé trosky lokomotiv T466.2163 a T466.2128 po srážce nákladních vlaků u Hodkovic nad Mohelkou 10. 8. 1979.
Sbírka: Martin Třískala800 × 600 pix152 KiB

742129a.jpg
Lokomotiva 742 129-0 ČD Carga stála mezi provozními výkony odstavena v depu Česká Třebová 14. 9. 2012.
Foto: Rosťa Kolmačka   1200 × 800 pix430 KiB

742130a.jpg
Lokomotiva 742 130-8 v čele Mn 86100 u Chřibské 19. 6. 2006.
Foto: Jiří Růžička   800 × 600 pix190 KiB

742134a.jpg
Ve stanici Staré Město u Uherského Hradiště byl zastižen stroj 742 134-0 dne 4. 7. 2006.
Foto: Stanislav Plachý   800 × 600 pix160 KiB

742136a.jpg
Tandem 742 136-5 a 742 211-6 projíždí s odklonovým vlakem traťovým úsekem Moravský Beroun - Dětřichov nad Bystřicí 31. 8. 2005.
Foto: Petr Kapoun   800 × 600 pix222 KiB

742138a.jpg
Stroj 742 138-1 v čele vlaku Sp 1663 do Brna u Okříšek 31. 3. 2004.
Foto: Jiří Škalda   800 × 600 pix141 KiB

742138b.jpg
Dvojice lokomotiv 742 138-1 a 742 251-2 na mostě u Náměšti nad Oslavou 30. 3. 2002.
Foto: Jiří Škalda   800 × 600 pix144 KiB

742138c.jpg
Již poněkud zašlá 742 138-1 na postrku "kalamitního" vlaku ve stanici České Velenice 23. 4. 2007.
Foto: Martin Třískala   800 × 600 pix150 KiB

742139a.jpg
Stroj 742 139-9 přiváží do Kojetína první vlak ložený štěrkem ze Skašova v roce 2007 dne 3. 4. 2007.
Foto: Rosťa Kolmačka   800 × 600 pix158 KiB

742140a.jpg
"Buchar" 742 140-7 projíždí traťovým úsekem Střítěž u Českého Těšína - Ropice-Zálesí 1. 9. 2004.
Foto: Boris Kyjonka   800 × 600 pix132 KiB

742141a.jpg
V málo známé stanici Karviná-město byla zachycena modrá 742 141-5 dne 19. 2. 1998.
Foto: Boris Kyjonka   800 × 600 pix185 KiB

742145a.jpg
Lokomotiva 742 145-6 odpočívá mezi výkony v depu Rakovník 12. 2. 2006.
Foto: Rosťa Kolmačka   800 × 600 pix132 KiB

742146a.jpg
Stroj 742 146-4 projíždí s vlakem Pn 63770 obcí Jivany 25. 7. 2006.
Foto: Jiří Růžička   800 × 600 pix160 KiB

742147a.jpg
"Pantograf" s řadou 742 - stroje 742 147-2 a 742 366-8 v Ostravě-Třebovicích 16. 11. 2000.
Foto: Tomáš Orlík   800 × 600 pix156 KiB

742147b.jpg
Do nového firemního laku ČD Cargo čerstvě oděná 742 147-2, ale ještě bez nezávislého ohřevu ze sítě, na zkušební jízdě v Horních Počernicích 19. 12. 2006.
Foto: Vladimír Pomezný   800 × 600 pix125 KiB

742147c.jpg
Již se zapojeným ohřevem ze sítě (pozná se podle signalizačního světla na delší kapotě) stála 742 147-2 u východní haly DPOV Nymburk 20. 12. 2006.
Foto: Vladimír Pomezný   800 × 600 pix144 KiB

742148b.jpg
Ještě plně provozní 742 148-0 čeká na další práci v depu Trutnov 30. 4. 2000.
Foto: Tomáš Hanuš   800 × 600 pix171 KiB

742148a.jpg
Lokomotiva 742 148-0 stojí před opravou v areálu DPOV Nymburk dne 31. 7. 2006.
Foto: Martin Třískala   800 × 600 pix149 KiB

742148c.jpg
Už opravená a nově nalakovaná 742 148-0 čeká v DPOV Nymburk na své předání provozovateli 8. 2. 2007.
Foto: Vladimír Pomezný   800 × 600 pix127 KiB

742149a.jpg
V čele Os 15413 projíždí traťovým úsekem Starkoč - Česká Skalice stroj 742 149-8 dne 21. 10. 2000.
Foto: Tomáš Hanuš   800 × 600 pix166 KiB

742149b.jpg
Již v novém unifikovaném nátěru prováží 742 149-8 vlak Pn 63311 po trati mezi Bolehoští a Týništěm nad Orlicí 5. 8. 2005.
Foto: Miroslav Procházka   800 × 600 pix192 KiB

742152a.jpg
"Kocouři" 742 152-2 a 742 253-8 projíždí s vlakem vytěžené zeminy ze stavby Nového spojení Prahou-Žvahovem 17. 6. 2005.
Foto: Jiří Růžička   800 × 600 pix187 KiB

742155a.jpg
V čele dvojice "Kocourů" byl stroj 742 155-5 v depu Domažlice vyfotografován 20. 3. 1996.
Foto: Ing. Bohumil Skála   1200 × 770 pix337 KiB

742156a.jpg
Stroj 742 156-3 v depu v Liberci dne 6. 8. 2005.
Foto: Rosťa Kolmačka   800 × 600 pix128 KiB

742157a.jpg
742 157-1 projíždí s vyrovnávkovým vlakem obcí Veleliby 7. 4. 2006.
Foto: Jiří Škalda   800 × 600 pix154 KiB

742159c.jpg
S vlakem Os 4809 projížděla 742 159-7 traťovým úsekem Studenec - Náměšť nad Oslavou 31. 1. 2009.
Foto: Pavel Dokoupil   1200 × 800 pix462 KiB

742159b.jpg
Stále aktivní 742 159-7 odvážela vlak Os 4814 z Náměšti nad Oslavou ve směru na Studenec 31. 10. 2009.
Foto: Pavel Dokoupil   1200 × 770 pix415 KiB

742159a.jpg
Krátce před transportem do Saudské Arábie (a tamním nasazením na stavbě vysokorychlostní tratě) byla v Brně v depu na dolním nádraží zachycena čerstvě do "tropiko" provedení upravená 742 159-7 dne 27. 6. 2013.
Foto: Pavel Dokoupil   1200 × 800 pix385 KiB

742161a.jpg
"Elektronik" 742 161-3 čeká ve stanicí Čerčany na povolení k odjezdu na trať 15. 7. 2005.
Foto: Šebastián Lizák   800 × 600 pix153 KiB

742165a.jpg
"Kocour" 742 165-4 odpočívá v Rakovníku 24. 10. 2005.
Foto: Jonáš Janoušek   800 × 600 pix115 KiB

742166a.jpg
Lokomotiva 742 166-2 stojí po provedené "nulce" před remízou depa v Mladé Boleslavi 19. 9. 2003.
Foto: Rosťa Kolmačka   1200 × 810 pix612 KiB

742167a.jpg
Pod rozpracovaným trakčním vedením přiváží stroj 742 167-0 osobní vlak do Klášterce nad Ohří 13. 2. 2006.
Foto: David Maštalíř   800 × 600 pix148 KiB

742170a.jpg
Na nádraží v Praze-Vršovicích byla v čele osobního vlaku zastižena lokomotiva 742 170-4 dne 28. 6. 2007.
Foto: Aleš Krška   800 × 600 pix144 KiB

742171a.jpg
Zvuk motoru stroje 742 171-2 reprezentuje železnici na trati u Železnice 1. 8. 2005.
Foto: Petr Kapoun   800 × 600 pix228 KiB

742172a.jpg
Podobu starého unifikovaného nátěru lokomotiv řady 742 znázorňuje stroj 742 172-0 zachycený v depu Havlíčkův Brod 20. 6. 2001.
Foto: Rosťa Kolmačka   800 × 600 pix119 KiB

742177a.jpg
Jako zadní byl v tandemu "Bucharů", jedoucích pro vlak se štěrkem do skašovských štěrkoven, zachycen před Lobodicemi stroj 742 177-9 dne 7. 8. 2008.
Foto: Rosťa Kolmačka   1200 × 820 pix427 KiB

742180a.jpg
Lokomotiva 742 180-3 je výjimečná svou kabinou z některé z lokomotiv nižší série (bez prolisů na bocích kabiny a střeše). Objektiv fotoaparátu ji zastihl ve stanici Jaroměř 21. 4. 2002.
Foto: Jan Orel   800 × 600 pix108 KiB

742182a.jpg
Slovenský "Elektronik" 742 182-9 stojí ve stanici Ivanka pri Nitre 5. 6. 2006.
Foto: Ladislav Hančok   800 × 600 pix144 KiB

742186a.jpg
Lokálková idylka s osobním "vlakem" - stroj 742 186-0 u Lichkova 20. 4. 2000.
Foto: Tomáš Orlík   800 × 600 pix159 KiB

742188a.jpg
Dvojice lokomotiv 742 188-6 a 742 385-8 posunuje v Příbrami 23. 6. 2006.
Foto: Jiří Růžička   800 × 600 pix138 KiB

742188b.jpg
V čele Mn 85461 Velvary - Kralupy nad Vltavou byl 17. 8. 2022 zachycen stroj 742 188-6 v traťovém úseku Velká Bučina - Olovnice zast.
Foto: Jakub Makovský   1200 × 800 pix492 KiB

742193a.jpg
Přípřež motorových legend 742 193-6 a 753 331-8 přiváží do domovských Klatov vlak Os 7510. Po brzké elektrizaci z Plzně ještě není ani stopy - 13. 7. 1993.
Foto: Leoš Tomančák   800 × 600 pix117 KiB

742194a.jpg
Nově nalakovaný stroj 742 194-4 projížděl Ostrovem nad Ohří 13. 2. 2006.
Foto: David Maštalíř   800 × 600 pix137 KiB

742195a.jpg
Lokomotiva 742 195-1 byla jednou ze sedmi své řady (šlo o stroje čísel 017, 028, 132, 155, 159, 195, 269), která se v letech 2014 až 2019 podílely na výstavbě vysokorychlostní tratě v Saudské Arábii. Po návratu zpět do ČR byla zachycena při sólo jízdě u Peček 7. 9. 2020.
Foto: Rosťa Kolmačka   1200 × 800 pix385 KiB

742199a.jpg
Provozní "Bangle" 742 199-3 a 742 093-8 čekají na další práci v trutnovském depu 13. 5. 2007.
Foto: Martin Třískala   800 × 600 pix168 KiB


Zobrazeno 69 z celkem 379 dostupných snímků této řady a celkem 13404 fotografií na stránkách.