Prototypy & unikáty z řady 729


729501c.jpg
První vyrobený prototyp "Posunovací lokomotivy budoucnosti", T419.0501, se představuje před branou výrobní haly ČKD Praha - rok 1983.
Foto: Ing. Bohumil Skála   800 × 600 pix151 KiB

729501f.jpg
Na spojovací koleji mezi stanicí Velim a zkušebním okruhem u Cerhenic vznikl záběr nově vyrobené T419.0501 - podzim 1983.
Foto: Ing. Bohumil Skála   800 × 600 pix199 KiB

729501e.jpg
Zbrusu nová T419.0501 se podrobuje prvním zkouškám v areálu Nové huti Klementa Gottwalda - podzim 1983.
Foto: Ing. Bohumil Skála   800 × 600 pix167 KiB

729501d.jpg
Jeden z prvních "ostrých" výkonů prototypu T419.0501 byl na vlečce Nové huti v Ostravě zdokumentován v roce 1985.
Foto: Ing. Bohumil Skála   800 × 600 pix168 KiB

729501h.jpg
Do ochranného plechového brnění "oblečená" T419.0501 posunovala v kolejišti Nové huti v Ostravě 3. 5. 1997.
Foto: Josef Hrabě   800 × 600 pix145 KiB

729501i.jpg
Záběr oplechované T419.0501 z opačné strany vznikl v Nové huti taktéž 3. 5. 1997.
Foto: Josef Hrabě   800 × 600 pix134 KiB

729501g.jpg
Oplášťovaná "žáruvzdorka" T419.0501 pilně sloužila v kolejišti Nové huti 6. 6. 1997.
Foto: Martin Nový   Sbírka: Pavel Strachota800 × 600 pix172 KiB

729501j.jpg
Přímo v provozu vysokých pecí v Nové huti byla oplechovaná T419.0501 zdokumentována 31. 1. 1998.
Foto: Josef Hrabě   800 × 600 pix111 KiB

729501b.jpg
Už ochranných plechů zbavená 729 501-7 se setkala se strojem 740 527-7 u svážného pahrbku Nové huti v Ostravě-Bartovicích 28. 1. 2006.
Foto: Jan Šantrůček   800 × 600 pix183 KiB

729501a.jpg
Lokomotiva 729 501-7 Nové huti pomalu sune vozy na svážný pahrbek v Ostravě-Bartovicích 3. 12. 2006.
Foto: Jan Šantrůček   1024 × 670 pix252 KiB

729501k.jpg
O vánoční výzdobu na čele obohacená 729 501-7 posunovala v kolejišti stanice Ostrava-Kunčice 29. 7. 2008.
Foto: Josef Hrabě   800 × 600 pix179 KiB

729501l.jpg
Při posunu s "veronikou" byl prototyp 729 501-7 pod vysokými pecemi v Nové huti zachycen 11. 6. 2009.
Foto: Aleš Krška   800 × 600 pix182 KiB

729502h.jpg
Při jednom z úplně prvních nasazení stroje T419.0502 na vlečkách Nové huti v Ostravě byla pořízena série továrních záběrů, ze které pochází i tento snímek - rok 1984.
Foto: tovární snímek   Sbírka: Pavel Dušenka800 × 600 pix161 KiB

729502l.jpg
Soupravu "kolib" ke slévání přistavila lokomotiva T419.0502 nad "kanály" - rok 1984.
Foto: Ing. Bohumil Skála   800 × 600 pix157 KiB

729502i.jpg
Prototyp T419.0502 asistuje při slévání strusky z "koliby" na vlečce Nové huti v Ostravě - rok 1984.
Foto: tovární snímek   Sbírka: Pavel Dušenka800 × 600 pix150 KiB

729502j.jpg
Při posunování s "veronikami" byla T419.0502 ještě ve své původní podobě zvěčněna v Nové huti Ostrava - rok 1984.
Foto: tovární snímek   Sbírka: Pavel Dušenka1024 × 740 pix164 KiB

729502k.jpg
Dálkovým ovládáním řízená T419.0502 posunuje s "veronikami" na vlečce Nové huti v Ostravě - rok 1985.
Foto: tovární snímek   Sbírka: Pavel Dušenka800 × 600 pix162 KiB

729502m.jpg
Technický záběr prototypu 729 502-5 byl v Nové huti pořízen 27. 7. 1998.
Foto: Josef Hrabě   800 × 600 pix155 KiB

729502c.jpg
Romantickým úsekem spojovací trati mezi areály Nové huti a Vítkovic provážela 729 502-5 dvojici "veronik" 7. 8. 2004.
Foto: Jan Šantrůček   800 × 600 pix255 KiB

729502a.jpg
Kunčickým zhlavím severního nádraží Nové huti v Ostravě provážela tandem "veronik" lokomotiva 729 502-5 dne 9. 4. 2005.
Foto: Jan Šantrůček   800 × 600 pix262 KiB

729502b.jpg
Prototyp 729 502-5 byl zastižen s "veronikami" na trati Vítkovice - Nová huť nedaleko Ostravy-Kunčic 9. 4. 2006.
Foto: Jan Šantrůček   800 × 600 pix206 KiB

729502d.jpg
Na východní nádraží vítkovických železáren přijížděla 729 502-5 se svou obvyklou zátěží dne 22. 9. 2006.
Foto: Jan Šantrůček   1024 × 650 pix237 KiB

729502e.jpg
V rámci objíždění soupravy na zhlaví vítkovického východního nádraží si 729 502-5 při rozjezdu krátce zahrála i na parní lokomotivu 22. 9. 2006.
Foto: Jan Šantrůček   800 × 600 pix221 KiB

729502f.jpg
Těsně před výjezdem na "inspekční jízdu" startuje 729 502-5 svůj motor v areálu závodu Arcelor Mittal v Ostravě 24. 11. 2008.
Foto: Rosťa Kolmačka   1200 × 810 pix553 KiB

729502g.jpg
Za soumraku dorazil prototyp 729 502-5 na haldu v prostorách Nové huti (dnes Arcelor Mittalu) v Ostravě 24. 11. 2008.
Foto: Rosťa Kolmačka   1200 × 820 pix374 KiB

729502n.jpg
Ve společnosti jednoho z posledních "Hektorů" firmy Arcelor Mittal Ostrava, stroje T458.1535, byla 729 502-5 v prostoru depa zdokumentována 11. 6. 2009.
Foto: Aleš Krška   800 × 600 pix162 KiB

T419p601a.jpg
Jediná exportovaná lokomotiva své řady, T419p001, čeká na další práci na vlečce v polském Klokocinu 5. 4. 2005.
Foto: Jan Kudlička   800 × 600 pix158 KiB

T419p601b.jpg
Stroj T419p001 byl před odprodejem na Slovensko majetkem DB Schenker Rybnik a několik let posunoval s uhelnými soupravami v areálu dolu Jankowice poblíž města Rybnik, odkud je také snímek pořízený 13. 10. 2008. Dnes má označení 729 620-5 a jeho domovem jsou Železárny Podbrezová.
Foto: Vít Blahovec   800 × 600 pix202 KiB


Zobrazeno 28 z celkem 222 dostupných snímků této řady a celkem 13291 fotografií na stránkách.