Elektrická jednotka 470.001/002


470001r.jpg
Hnací vůz 470 001-9 byl během dokončovacích prací zachycen v areálu vagónky ve Studénce - prosinec 1990.
Foto: tovární snímek   Sbírka: Vagonářské muzeum Studénka1024 × 590 pix166 KiB

470001q.jpg
Výchozí barevné provedení elektrické jednotky 470 001/002 (se širokým žlutým pruhem na čelech) představuje snímek z bartošovické trati ve Studénce - leden 1991.
Foto: tovární snímek   Sbírka: Vagonářské muzeum Studénka1024 × 680 pix201 KiB

470001t.jpg
Už v mírně poupravené podobě byla prototypová jednotka 470 001/002 zdokumentována na zkušební trati do Bartošovic při jedné z dalších zkušebních jízd - únor 1991.
Foto: Ing. Jaromír Pernička   1024 × 650 pix154 KiB

470002u.jpg
Při stejné příležitosti byla jednotka 470 001/002 na stejném místě vyfotografována také z opačného konce - únor 1991.
Foto: Ing. Jaromír Pernička   1024 × 710 pix174 KiB

470001u.jpg
V rámci vůbec první jízdy elektrické jednotky řady 470 po tratích ČSD (ze Studénky do Suchdola nad Odrou se členy prototypové komise) vznikl ve Studénce tento zdařilý snímek hnacího vozu 470 001-9 dne 21. 2. 1991.
Foto: Ing. Jaromír Pernička   1024 × 650 pix208 KiB

470002k.jpg
Elektrická jednotka 470 002/001 pózuje před objektivy fotoaparátů na velkém zkušebním okruhu u Cerhenic - březen 1991.
Foto: tovární snímek   Sbírka: Vagonářské muzeum Studénka1024 × 660 pix201 KiB

470001o.jpg
Zbrusu nová prototypová jednotka 470 001/002 byla široké veřejnosti poprvé představena na nádraží v Praze-Holešovicích 5. 4. 1991.
Foto: Václav Vyskočil   800 × 600 pix134 KiB

470001n.jpg
K symbolickému setkání posledního vyrobého hnacího vozu 460 086-2 (ex. EM488.0086 z roku 1978) před dlouhým přerušením výroby elektrických jednotek ve Studénce a prvního hnacího vozu po obnovení jejich výroby, 470 001-9 z roku 1990, došlo na nádraží v Praze-Holešovicích 5. 4. 1991.
Foto: Václav Vyskočil   1024 × 600 pix168 KiB

470002q.jpg
Hnací vůz 470 002-7 byl na holešovickém nádraží v Praze zvěčněn taktéž v rámci prvního představení řady 470 široké veřejnosti 5. 4. 1991.
Foto: Václav Vyskočil   1024 × 720 pix176 KiB

470002a.jpg
Téměř v digitální kvalitě byl na šedesátimilimetrový film zachycen hnací vůz 470 002-7 na nádraží v Praze-Holešovicích 5. 4. 1991.
Foto: Ivo Valent   800 × 600 pix125 KiB

470002t.jpg
Při své další návštěvě Prahy byla tehdy dočasně bohumínská jednotka 470 002/001 na pražském hlavním nádraží zvěčněna 11. 5. 1991.
Foto: Jiří Reitmayer   800 × 600 pix131 KiB

470001f.jpg
Jednotka 470 001/002 zastavila v rámci prezentační jízdy z Prahy zpět do Bohumína na nádraží v Pardubicích 11. 5. 1991.
Foto: Jiří Reitmayer   800 × 600 pix137 KiB

470001a.jpg
Během zkušebního provozu na Ostravsku byla jednotka 470 001/002 vyfotografována na nádraží v Českém Těšíně 22. 5. 1991.
Foto: Roman Slowiaczek   1024 × 670 pix213 KiB

470002b.jpg
Prototypová jednotka 470 002/001 dorazila ze zkušební jízdy na nádraží v Ostravě-Porubě 22. 5. 1991.
Foto: Roman Slowiaczek   800 × 600 pix149 KiB

470001y.jpg
Před staniční budovou nádraží Ostrava-Poruba se nechala zbrusu nová elektrická jednotka 470 001/002 vyfotografovat 25. 5. 1991.
Foto: Jiří Vaněk   800 × 600 pix114 KiB

470002j.jpg
V rámci provozního ošetření jednotky 470 001/002 došlo v hale Opravny pantografických jednotek v Bohumíně k setkání hnacích vozů 470 002-7 a 460 002-9 (později po požáru zrušeného) 29. 5. 1991.
Foto: Ing. Jiří Adamovský   1024 × 680 pix233 KiB

470002i.jpg
Pantografické jednotky 470 002/001 a 460 025/026 se před halou Opravny pantografických jednotek v Bohumíně setkaly 29. 5. 1991.
Foto: Ing. Jiří Adamovský   800 × 600 pix169 KiB

470001m.jpg
Elektrická jednotka 470 001/002 zastavila během zkušební jízdy na nádraží v Dětmarovicích 29. 5. 1991.
Foto: Ing. Jiří Adamovský   1024 × 690 pix230 KiB

470001l.jpg
Při stejné zkušební jízdě byla jednotka 470 001/002 odzadu vyfotografována také těsně za stanicí Dětmarovice 29. 5. 1991.
Foto: Ing. Jiří Adamovský   1024 × 700 pix265 KiB

470001x.jpg
Na nádraží Ostrava-Poruba (dnes Svinov) nabírá jednotka 470 001/002 jedny ze svých prvních cestujících 8. 6. 1991.
Foto: Jiří Vaněk   800 × 600 pix142 KiB

470001c.jpg
V rámci zkušebního provozu s cestujícími na trati Ostrava Svinov - Český Těšín přijíždí jednotka 470 001/002 do stanice Ostrava-Kunčice 14. 6. 1991.
Foto: Ing. Miroslav Pavelek   1024 × 690 pix229 KiB

470001b.jpg
Při příležitosti návštěvy nejrychlejšího vlaku světa, jednotky TGV Atlantique (na koleji vlevo) č. 325, zavítala 470 001/002 do Berouna 15. 7. 1991.
Foto: Robert Kubica   1024 × 710 pix236 KiB

470001d.jpg
Tento záběr jednotky 470 001/002 byl ve stanici Praha-Masarykovo nádraží pořízen v samých počátcích jejího zdejšího provozu, nedlouho po příchodu z Bohumína - rok 1991.
Foto: Jaroslav Poláček   1024 × 660 pix185 KiB

470001k.jpg
Už po přesunu do Čech se nám jednotka 470 001/002 představuje na snímku z traťového úseku Čerčany - Benešov u Prahy za zastávkou Mrač, který kvůli výluce projíždí jako vlak Os 9123 po nesprávné 2. traťové koleji 15. 12. 1992.
Foto: Ing. Vilém Bodlák   800 × 600 pix204 KiB

470001j.jpg
Zánovní elektrická jednotka 470 001/002 ve stanici Čerčany před odjezdem na Benešov coby vlak Os 9127 dne 12. 2. 1993.
Foto: Ing. Vilém Bodlák   800 × 600 pix152 KiB

470002f.jpg
Na Masarykově nádraží postává mezi výkony na kolínské trati "Zelené patro", tedy elektrická jednotka 470 002/001 - listopad 1993.
Foto: Daniel Pavlíček   1024 × 660 pix191 KiB

470001i.jpg
Krátce po vybavení hnacích vozů 470 001-9 a 470 002-7 zařízením AVV a nasazení jednotky na pardubickou trať byla zastižena tato ve stanice Pečky 12. 11. 1994.
Foto: Daniel Pavlíček   1024 × 670 pix252 KiB

470001e.jpg
Prototypová jednotka 470 001/002 zastavila v Praze-Klánovicích 18. 3. 1995.
Foto: Roman Brumlík   1024 × 670 pix250 KiB

470002m.jpg
Při prostoji mezi traťovými výkony bylo "Zelené patro" 470 001/002 vyfotografováno v Pardubicích 19. 2. 1998.
Foto: David Prause   1024 × 690 pix230 KiB

470001h.jpg
Zastávkou Cerhenice projížděla jednotka s hnacím vozem 470 001-9 v čele 9. 4. 1998.
Foto: Daniel Pavlíček   1024 × 640 pix215 KiB

470001s.jpg
Jednotka 470 001/002 byla na zhlaví stanice Kolín zvěčněna 20. 6. 1998.
Foto: Jaroslav Dlhý   1024 × 610 pix217 KiB

470002r.jpg
"Zelené patro" 470 002/001 projíždělo stanicí Praha-Libeň 30. 10. 1998.
Foto: Daniel Pavlíček   800 × 600 pix174 KiB

470001g.jpg
Téměř modelářský záběr jednotky 470 001/002 byl na zhlaví stanice Praha-Masarykovo nádraží pořízen 8. 2. 1999.
Foto: Daniel Pavlíček   1024 × 720 pix282 KiB

470002c.jpg
Zdařilý snímek jednotky 470 002/001 coby vlaku Os 9321 vznikl na nádraží Praha-Masarykovo nádraží 22. 2. 1999.
Foto: Milan Kuty   1024 × 630 pix232 KiB

470002s.jpg
Po právě modernizované a řadou výluk zatížené trati Kolín - Pardubice přijíždí jednotka 470 002/001 do zastávky Opočínek 10. 1. 2000.
Foto: Jiří Reitmayer   800 × 600 pix141 KiB

470002h.jpg
Nákladovým nádražím v Přelouči projížděl vlak Os 9318 vedený jednotkou 470 002/001 dne 15. 8. 2000.
Foto: Ing. Vilém Bodlák   1024 × 670 pix242 KiB

470002e.jpg
"Zelené patro" 470 002/001 stojí jako vlak Os 9318 u ostrovního nástupiště stanice Pardubice 23. 5. 2000.
Foto: Jaroslav Poláček   1024 × 640 pix197 KiB

470002nehoda_b.jpg
Vinou strojvedoucího, který zapomněl na předchozí vypnutí systému cílového brzdění, narazila zelená jednotka v čele s hnacím vozem 470 002-7 do nástupiště stanice Praha-Masarykovo nádraží 23. 10. 2001.
Foto: Martin Klein   1024 × 670 pix216 KiB

470002nehoda_a.jpg
Opačný pohled na hnací vůz 470 002-7 poté, co na čele vlaku z Kolína zajel ve stanici Praha-Masarykovo nádraží o kousíček dále, než měl 23. 10. 2001.
Foto: Martin Klein   1024 × 700 pix235 KiB

470002l.jpg
Zeleno-modrá jednotka s provizorně do jednoho vlaku spojenými hnacími vozy 470 002-7 a 470 003-5 odjíždí z Týnce nad Labem 7. 9. 2002.
Foto: Jaroslav Dlhý   1024 × 660 pix225 KiB

470002g.jpg
Už jen rok provozu měl před sebou hnací vůz 470 002-7, když byl ve stanici Praha-Masarykovo nádraží ještě v plné síle zachycen 7. 9. 2002.
Foto: Daniel Pavlíček   800 × 600 pix229 KiB

470002n.jpg
S už trvale vyřazeným hnacím vozem 470 002-7 posunuje "Lego" 704 009-0 po areálu Odstavného nádraží jih v Praze 20. 8. 2007.
Foto: Aleš Krška   1024 × 710 pix252 KiB

470001w.jpg
Zelená jednotka 470 001/002 se za asistence lokomotivy 742 404-7 v Praze na ONJ připravuje ke své poslední cestě do deponie v depu Česká Třebová 1. 11. 2007.
Foto: Ing. Petr Sporer   1024 × 650 pix193 KiB

470001v.jpg
Smuteční konvoj složený z lokomotivy 742 404-7 a jednotky s hlavovými hnacími vozy 470 001-9 a 470 002-7 se vydává na cestu z Prahy-ONJ do České Třebové 1. 11. 2007.
Foto: Ing. Petr Sporer   1024 × 680 pix248 KiB

470002w.jpg
Hnací vůz 470 002-7 na konci zelené jednotky se loučí s domovským nádražím Praha-ONJ při své poslední cestě do České Třebové 1. 11. 2007.
Foto: Ing. Petr Sporer   1024 × 650 pix285 KiB

470002v.jpg
Poslední snímek z cesty zelené jednotky do deponie v České Třebové pochází z odjezdové skupiny nádraží ONJ v Praze, kde se hnací vůz 470 002-7 setkal s o poznání starším, ale stále provozním hnacím vozem 451 020-2 dne 1. 11. 2007.
Foto: Ing. Petr Sporer   800 × 600 pix157 KiB

470001p.jpg
Jedna z nejmodernějších elektrických jednotek ČD, 470 001/002, chátrá v prostorách depa v České Třebové 1. 11. 2009.
Foto: Aleš Krška   1024 × 740 pix207 KiB

470002d.jpg
Smutný pohled na zdevastovaný hnací vůz 470 002-7 jednotky 470 001/002 se naskytl návštěvníkům depa v České Třebové 31. 3. 2010.
Foto: Lukáš Hanzlík   1024 × 680 pix199 KiB

470002o.jpg
Pohled na elektrickou jednotku 470 003/004 přes hnací vůz 470 002-7 druhé jednotky vyobrazuje snímek pořízený v České Třebové 25. 9. 2010.
Foto: Jaroslav Poláček   1024 × 700 pix195 KiB

470002p.jpg
Sice kompletní, avšak už téměř s jistotou navždy neprovozní jednotka 470 002/001 chátrala v České Třebové také 30. 4. 2011.
Foto: Roman Šnajdr   1024 × 700 pix216 KiB


Zobrazeno 50 z celkem 172 dostupných snímků této řady a celkem 13291 fotografií na stránkách.