Prototypy & unikáty z řady 460


460001l.jpg
Jeden z prvních továrních snímků jednotky EM488.0001/002, pořízený pravděpodobně ve stanici Studénka, zachycuje mj. i výchozí nátěr prototypové soupravy, který byl červeno-krémový - rok 1971.
Sbírka: Vagonářské muzeum Studénka1024 × 680 pix177 KiB

460001a.jpg
Podobu prototypové jednotky EM488.0001/002 po vyrobení (ještě i se starším typem odporníku na střeše) dokumentuje tento snímek z období jejích zkoušek na ŽZO Cerhenice - rok 1972.
Foto: Ing. Petr Vokáč   1024 × 710 pix283 KiB

460001g.jpg
V elegantním nátěru v červeno-žluto-bílé barevné kombinaci bylo možné vídat prototypovou jednotku pouze v letech 1993 až 1996. Na svůj druhý výjezd do provozu se jednotka 460 001/002 v bohumínském depu připravuje 12. 4. 1993.
Foto: Ing. Jiří Adamovský   1024 × 710 pix222 KiB

460001h.jpg
Prototypový "Panťák" 460 001/002 se rozjížděl na tehdejším nádraží Ostrava-Poruba (dnes Svinov) dne 12. 4. 1993.
Foto: Ing. Jiří Adamovský   1024 × 700 pix224 KiB

460001e.jpg
V zastávce Vendryně zastavila coby vlak Os 3726 atypicky natřená jednotka 460 001/002 dne 14. 4. 1993.
Foto: Roman Slowiaczek   800 × 600 pix145 KiB

460001p.jpg
"Panťák" 460 001/002 opouští v roli vlaku Os 2923 nádraží v Žilině 28. 3. 1994.
Foto: Pavel Cempírek   1024 × 710 pix255 KiB

460001b.jpg
Hnací vůz 460 001-1 projíždí na sklonku svého provozu v jednotce s motorovým vozem 460 002-9 traťovým úsekem Louky nad Olší - Chotěbuz 30. 7. 1996.
Foto: Tomáš Kuchta   800 × 600 pix176 KiB

460001c.jpg
Po požáru a následném zrušení druhého prototypového hnacího vozu se zelený 460 001-1 používal nejprve v Bohumíně a posléze i v Ústí nad Labem jako záložní. V této roli byl zastižen právě v Ústí nad Labem hl.n. 23. 2. 2003.
Foto: Ing. Ivo Raab   1024 × 700 pix306 KiB

460001i.jpg
Od graffiti umytý záložní hnací vůz 460 001-1 čeká na koleji mezi depem a stanicí Ústí nad Labem-západ na své další nasazení do provozu 26. 9. 2003.
Foto: David Prause   1024 × 700 pix252 KiB

460001o.jpg
Proti ostatním hnacím vozům řady 460 v roce 2004 už poněkud archaicky vyhlížející 460 001-1 se v Děčíně připravoval k odjezdu s vlakem Os 2313 do Roudnice nad Labem 5. 9. 2004.
Foto: Pavel Cempírek   1024 × 660 pix240 KiB

460001q.jpg
Nově natřené hnací vozy 460 001-1 a 460 082-1, spojené do poněkud degradované jednotky, byly společně jako vlak Os 6505 zachyceny v Postoloprtech 13. 5. 2006.
Foto: Pavel Cempírek   1024 × 710 pix252 KiB

460001d.jpg
Pantografická jednotka složená z vozů 460 001-1 a 460 082-1 stojí na hlavním nádraží v Děčíně jako vlak Os2327 dne 28. 7. 2007.
Foto: Martin Třískala   1024 × 720 pix221 KiB

460001f.jpg
Po několika letech opět bohumínský vůz 460 001-1 přijíždí v jednotce s mladším vozem 460 082-1 od Přerova do Kojetína 4. 1. 2008.
Foto: Rosťa Kolmačka   1024 × 680 pix219 KiB

460001j.jpg
Na trati poblíž zastávky Špičky byl hnací vůz 460 001-1 na čele osobního vlaku zaznamenán 22. 4. 2011.
Foto: Ing. Ivo Raab   1024 × 700 pix287 KiB

460001k.jpg
Díky rekonstrukcím systému zavírání dveří jednotek řady 460 byly v roce 2014 ke spatření soupravy složené z vozů různých barevných nátěrů. Na snímku je v Hranicích na Moravě shodou náhod se dvěma vozidly z "historické" jednotky tři měsíce před definitivním vyřazením zachycen prototypový vůz 460 001-1 dne 8. 2. 2014.
Foto: Rosťa Kolmačka   1024 × 680 pix264 KiB

460001m.jpg
Hnací vůz 460 001-1 byl během svého provozu v Olomouci nesčetněkrát a mnohokrát zde byl také vyfotografován. Tato fotografie ale zachycuje jeho definitivně poslední okamžiky na nádraží hanácké metropole - krátce po jejím pořízení byl motorový vůz převezen do Bohumína k rozebrání a likvidaci. Snímek je z 1. 5. 2014.
Foto: Roman Slowiaczek   1024 × 700 pix282 KiB

460001n.jpg
Na venek kompletní, vevnitř však s už značně značně rozebranou výzbrojí čekal motorový vůz 460 001-1 v Bohumíně na svou likvidaci 23. 9. 2014.
Foto: Roman Slowiaczek   1024 × 700 pix204 KiB

460002i.jpg
Prototypová jednotka EM488.0002/001 zastavila v rámci zkoušek na ŽZO Cerhenice v "Kolínském oblouku" velkého zkušebního okruhu - rok 1972.
Foto: Ing. Petr Vokáč   1024 × 710 pix184 KiB

460002g.jpg
Atypicky natřená prototypová jednotka 460 002/001 zastavila cestou z dílen ze Šumperka na hlavním nádraží v Ostravě 8. 4. 1993.
Foto: Ing. Jiří Adamovský   800 × 600 pix127 KiB

460002a.jpg
Nedlouho po příjezdu z hlavní opravy v Šumperku se jednotka 460 002/001 v bohumínském depu setkala s osiřelým vozem 460 021-9 dne 9. 4. 1993.
Foto: Ing. Jiří Adamovský   1024 × 690 pix236 KiB

460002d.jpg
Prototypová jednotka 460 002/001 čeká ve stanici Čadca na čas svého odjezdu zpět na Moravu 22. 6. 1993.
Foto: Pavel Chomjak   800 × 600 pix136 KiB

460002f.jpg
Po dílenské opravě opět klasicky zeleno-žlutá jednotka 460 002/001 zastavila coby Os 2936 v Třinci 6. 7. 1996.
Foto: Roman Slowiaczek   1024 × 700 pix218 KiB

460002c.jpg
Prototypová jednotka 460 002/001, která měla být původně dvousystémová, projíždí jako Os 2936 po trati mezi Jablunkovem a Bystřicí nad Olší 28. 8. 1996.
Foto: Roman Slowiaczek   1024 × 710 pix237 KiB

460002e.jpg
Pouhý týden před osudným požárem byl hnací vůz 460 002-9 vyfotografován na hlavním nádraží v Ostravě 4. 3. 1997.
Foto: Petr Kapoun   1024 × 730 pix186 KiB

460002b.jpg
A je konec ! Hnací vůz 460 002-9 byl půl hodiny po uhašení požáru zdokumentován v domovském Bohumíně 12. 3. 1997.
Sbírka: Ing. František Bartoš800 × 600 pix131 KiB

460002h.jpg
Pohled do požárem zcela zničeného interiéru prototypového vozu 460 002-9 (záběr od kabiny k zadnímu čelu hnacího vozu) - rok 1997.
Foto: Ing. Jiří Adamovský   1024 × 720 pix266 KiB

460002kabina.jpg
Odřezaná kabina prototypového hnacího vozu 460 002-9 v depu v Bohumíně - rok 1997.
Foto: Roman Slowiaczek   800 × 700 pix171 KiB


Zobrazeno 27 z celkem 343 dostupných snímků této řady a celkem 13404 fotografií na stránkách.