Prototypy & unikáty z řady E458.0


110001d.jpg
Ještě v původním stavu po vyrobení (tj. např. s vypružením podvozků prostřednictvím listových pružnic) byla zcela nová E458.0001 vyfotografována po dodání do depa Praha střed 14. 4. 1971.
Foto: Ing. Jindřich Bek   Sbírka: Bc. Zdeněk Bek1200 × 860 pix424 KiB

110001c.jpg
Ještě mladičký prototyp E458.0001 posunoval na pražském hlavním nádraží 17. 8. 1978.
Foto: Josef Motyčka   1200 × 820 pix442 KiB

110001b.jpg
V čele vlaku Os 23210 byla prototypová 110 001-5 vyfotografována ve Vsetíně 14. 12. 2001.
Foto: Vladimír Toma   1200 × 800 pix411 KiB

110001a.jpg
S kulisou už neexistujícího cukrovaru v Kojetíně byla prototypová 110 001-5 vyfotografována 15. 7. 2005.
Foto: Rosťa Kolmačka   1200 × 800 pix435 KiB

110002j.jpg
Na zkušební základně v Cerhenicích byla E458.0002 zachycena při zkouškách také 7. 6. 1971.
Foto: Ing. Jindřich Bek   Sbírka: Bc. Zdeněk Bek1200 × 870 pix434 KiB

110002k.jpg
Ještě stále modro-modrá E458.0002 se na spádovišti ve Valašském Meziříčí účastnila nastavování polohy pomocné troleje dne 13. 10. 1971.
Foto: Ing. Jindřich Bek   Sbírka: Bc. Zdeněk Bek1024 × 770 pix360 KiB

110002e.jpg
Také tento obrázek dálkově ovládané E458.0002 pochází ze svážné koleje ve Valašském Meziříčí, pořízen byl 13. 10. 1971.
Foto: Ing. Jindřich Bek   Sbírka: Bc. Zdeněk Bek1200 × 880 pix441 KiB

110002f.jpg
Bohužel pouze raritou zůstalo úsporné dálkové řízení lokomotiv E458.0 (na snímku E458.0002 v roce 1971) na pomocnou trolejí vybaveném svážném pahrbku ve Valašském Meziříčí. Systém umožňoval přímé napájení do série zapojených trakčních motorů lokomotivy z externího zdroje stejnosměrného napětí proměnné velikosti (tedy stejně, jako se před érou digitalizace ovládaly elektrické modelové vláčky).
Foto: Evžen Stříbrnský   Sbírka: Jan Novotný1024 × 680 pix210 KiB

110002d.jpg
Snímek tehdy ještě trojicí sběračů proudu na střeše kabiny vybavené E458.0002 byl pořízen taktéž na spádovištní koleji ve Valašském Meziříčí v roce 1971.
Foto: tovární snímek   Sbírka: Ing. Jiří Adamovský600 × 800 pix132 KiB

110002i.jpg
Na přelomu let 1971 a 1972 byl na ŽZO Cerhenice zachycen prototyp E458.0002 ve svém původním továrním nátěru.
Sbírka: Bc. Zdeněk Bek1200 × 830 pix435 KiB

110002h.jpg
Dvojicí pomocných sběračů vybavený prototyp E458.0002 se prezentoval na veletrhu v Brně 17. 9. 1972.
Foto: Josef Motyčka   1200 × 800 pix373 KiB

110002g.jpg
Už téměř na konci své existence byla 110 002-3 zdokumentována v depu Spišská Nová Ves 15. 9. 2006.
Foto: Martin Třískala   1200 × 780 pix475 KiB

110022c.jpg
Na svážném pahrbku ve Valašském Meziříčí posunovala za využití proměnného napětí a boční troleje lokomotiva 110 022-1 v roce 1994.
Foto: Aleš Soška   1200 × 800 pix459 KiB

110022e.jpg
Opačný pohled na stroj 110 022-1 byl při stejné příležitosti ve Valašském Meziříčí zaznamenán taktéž v roce 1994.
Foto: Aleš Soška   1200 × 810 pix407 KiB

110022d.jpg
Z pod viaduktu byla 110 022-1 na spádovištní koleji ve Valašském Meziříčí vyfotografována v roce 1994.
Foto: Aleš Soška   1200 × 790 pix410 KiB

110022b.jpg
Při prostoji mezi výkony na spádovištní koleji ve Valašském Meziříčí byla "dvousběračová" 110 022-1 vyfotografována 21. 6. 1997.
Foto: Rosťa Kolmačka   1200 × 800 pix439 KiB


Zobrazeno 16 z celkem 154 dostupných snímků této řady a celkem 13404 fotografií na stránkách.