Snímky přidané dne 31. 10. 2024

Zobrazeny výsledky 1 - 37 z 37.

S479001g.jpg
Stroj S479.0001 čeká 31. 5. 1973 v Plzni na Gottwaldově nádraží na čas svého odjezdu s nákladním vlakem. Mezi oplechováním skříně a rámem jsou již patrné stopy úniků trafooleje.
Foto: Jiří Caska   Sbírka: Leoš Tomančák1200 × 810 pix315 KiB892 ×

S479002a.jpg
Kvalitní barevný snímek zachycuje krasavici E479.002 v nákladní dopravě mezi Horažďovicemi předm. a Nepomukem dne 28. 10. 1963.
Sbírka: Roman Skopal1200 × 810 pix560 KiB1231 ×

S479001k.jpg
Z mostu nad Gottwaldovým nádražím byla S479.0001 vyfotografována v roce 1979.
Foto: Karel Lacina   1200 × 810 pix413 KiB74 ×

S479001l.jpg
Oba prototypy S479.0001 a S479.0002 byly společně vyfotografovány v kolejišti plzeňského depa 8. 9. 1974.
Foto: Miroslav Petr   Sbírka: Zdeněk Michl st.1200 × 820 pix342 KiB68 ×

S479001m.jpg
V roli "dispečerky" byla S479.0001 zachycena na Gottwaldově nádraží v Plzni 24. 5. 1979.
Foto: Pavel Korbel   Sbírka: Zdeněk Michl st.1200 × 830 pix387 KiB56 ×

S479001n.jpg
V září 1973 stála lokomotiva S479.0001 odstavena v plzeňském depu.
Sbírka: Zdeněk Michl st.1200 × 830 pix354 KiB52 ×

S479001o.jpg
V tzv. lobezském kolejišti Gottwaldova nádraží v Plzni byla E479.001 z jiného úhlu zachycena při zkouškách na koleji bez troleje - září 1961.
Foto: Karel Vendler   Sbírka: Zdeněk Michl st.1024 × 900 pix303 KiB56 ×

S479001p.jpg
Se svou o generaci mladší následovnicí řady S499.02 se prototyp S479.0001 setkal v kolejišti Gottwaldova nádraží v Plzni v září 1975.
Foto: Miroslav Kubelka   1200 × 820 pix396 KiB62 ×

S479001q.jpg
Při jedné z přestavných jízd v plzeňském uzlu byla S479.0001 na Gottwaldově nádraží zdokumentována 12. 4. 1979.
Foto: Ivan Šnábl   1200 × 790 pix343 KiB54 ×

S479001r.jpg
Už jen v podobě zuboženého vraku bylo možné v depu Plzeň spatřit lokomotivu S479.0001 v listopadu 1984.
Foto: Libor Hájek   1200 × 800 pix292 KiB57 ×

S479001v.jpg
Ještě o něco zchátralejší prototyp S479.0001 byl v září 1985 zvěčněn na stejném místě v plzeňském depu.
Foto: Libor Hájek   1200 × 850 pix398 KiB66 ×

S479001u.jpg
Těsně před sešrotováním byly vraky prototypů S479.0001 a S479.0002 vyfotografovány v kolejišti depa Plzeň v lednu 1986.
Foto: Libor Hájek   1200 × 860 pix356 KiB65 ×

S479001s.jpg
Ve své (tehdy) trvalé roli dispečerské lokomotivy pro plzeňský uzel byla S479.0001 přímo na Gottwaldově nádraží zachycena 26. 5. 1979.
Foto: Ivan Šnábl   1200 × 800 pix453 KiB47 ×

S479001t.jpg
Ze strany od nápisu "dispečerka" byla S479.0001 na Gottwaldově nádraží v Plzni zdokumentována taktéž 26. 5. 1979.
Foto: Ivan Šnábl   1200 × 810 pix288 KiB46 ×

S479002i.jpg
K odstranění nedůvěry zodpovědných činitelů BDŽ a bulharského ministerstva dopravy k polovodičové technice v silových trakčních obvodech elektrických lokomotiv jezdil stroj E479.002 od skončení veletrhu do konce roku 1962 pravidelně na rychlíkovém spoji Sofia – Plovdiv a zpět. Snímek pochází snad z prvního nasazení, kdy byl na přání BDŽ zařazen ještě jejich ignitronový stroj řady E41 jako záloha.
Sbírka: Jaroslav Wagner1200 × 810 pix407 KiB119 ×

S479002j.jpg
Na snímku z druhé poloviny roku 1963 byla S479.002 vyfotografována při svém provozu v Bulharsku.
Sbírka: Rosťa Kolmačka1024 × 650 pix182 KiB70 ×

S479002k.jpg
Torza prototypů S479.0002 a S479.0001 (vpravo) byla společně vyfotografována v tehdejším LD Plzeň krátce před započetím jejich likvidace v lednu 1986.
Foto: Libor Hájek   1200 × 820 pix269 KiB69 ×

S479001clanek.jpg
Článek o blížícím se konci lokomotivy S479.0001 z tehdejšího časopisu ŽELEZNIČÁŘ.
Sbírka: Rosťa Kolmačka1200 × 1050 pix681 KiB49 ×

S479001cedule.jpg
Detailní pohled na cedulku s označením na lokomotivě S479.0001 po skončení jejího provozu.
Foto: Libor Hájek   1024 × 970 pix240 KiB46 ×

S479001w.jpg
Po úpravě na otevřenou skříň následovaly koncem léta 1963 před předáním E479.001 MDS další zkoušky v provozu na horažďovické trati, ověřující mj. funkčnost této aerace strojovny a tím účinnosti chlazení trakčního (auto)transformátoru, usměrňovačů a trakčních motorů. Dobře jsou patrné nově dosazené střešní světlíky, zajišťující denní osvětlení obslužných chodeb strojovny. Z vyznění barevného nátěru vč. organického tvaru zakončení nátěru žaluzií lze snad usuzovat na autorství Ing. arch. Diblíka, jenž v dané době pro výrobce zpracovával i vnější provedení skříně jednofázové lokomotivy S699.0.
Foto: tovární snímek   Sbírka: prof. Ing. Václav Cempírek, Ph.D.1200 × 820 pix415 KiB67 ×

S479001x.jpg
Po tovární úpravě na tzv. otevřené provedení skříně, dohodnuté s O12 MDS, byla čerstvě přelakovaná E479.001 vyfotografována před přesuvnou v lokomotivce; k určení datace snímku lze uvést, že vedle stojící ČS2-203 ze série 34E3 byla vyrobena pod výr. č. 4755 v srpnu 1963.
Foto: tovární snímek   Sbírka: Petr Vaněk1200 × 700 pix267 KiB69 ×

S479002l.jpg
Zřejmě v dubnu 1962 byla E479.002 spolu s továrním měřícím vozem ZVIL/Škoda (ex M274.003) označeném M52004 (později G10 A) v jeho již druhém nátěru po přestavbě na měřicí (viz sekce TL659.0; třetí nátěr viz sekce S699.0) fotograficky zachycena během odstavení ve stanici Blovice.
Foto: tovární snímek   Sbírka: Ing. Martin Hejl1200 × 800 pix356 KiB61 ×

S479002m.jpg
Oficiální první nákladní vlak v jednofázové elektrické trakci s E479.002 čeká na pokyn k odjezdu do stanice Horažďovice předměstí ve stanici Plzeň-Koterov seř. n. dne 9. 10. 1963.
Sbírka: prof. Ing. Václav Cempírek, Ph.D.1200 × 900 pix356 KiB43 ×

S479002n.jpg
V zimním období roku 1971 byla S479.0002 dokumentována v Chebu při čekání na svůj další dopravní výkon.
Sbírka: Petr Vaněk1200 × 830 pix312 KiB49 ×

S479101a.jpg
Patrně v roce 1972 byl v Nezvěsticích pořízen tento záběr "tyristorky" S479.101 i s měřicím vozem lokomotivky Škoda.
Sbírka: Jaroslav Wagner1200 × 800 pix322 KiB899 ×

S479102b.jpg
Česká ignitronová lokomotiva E479.102 byla spolu se servisním vozem G 44 a ignitronkou E41.33 pro BDŽ zdokumentována při jízdních zkouškách u Nezvěstic 25. 4. 1963.
Foto: tovární snímek   1200 × 830 pix375 KiB1423 ×

S479101p.jpg
Na svém dlouhodobém stání v kolejišti žst. Nezvěstice byla S479.101 vyfotografována také v březnu 1985.
Foto: Libor Hájek   1200 × 840 pix294 KiB52 ×

S479101q.jpg
Taktéž v žst. Nezvěstice vznikl v březnu 1985 tento snímek prototypu S479.101 pořízený z druhé strany stroje oproti snímku předchozímu.
Foto: Libor Hájek   1200 × 860 pix292 KiB44 ×

S479101m.jpg
Při stejné zkušební jízdě pro nastavování tyristorových měničů vznikl i tento záběr prototypu S479.101 v obležení "Laminátek" - píše se rok rok 1970.
Foto: tovární snímek   Sbírka: Jaroslav Wagner1024 × 720 pix322 KiB78 ×

S479101n.jpg
Při jedné z prvních zkušebních jízd po rekonstrukci byla tyristorová S479.101 jen se servisním vozem G44 v roce 1970 zachycena na trati mezi Plzní a Horažďovicemi.
Foto: tovární snímek   Sbírka: Jaroslav Wagner1024 × 740 pix336 KiB65 ×

S479101o.jpg
Při stejné příležitosti byla "tyristorka" S479.101 se servisním vozem G44 lokomotivky Škoda zdokumentována i takto z nadhledu.
Foto: tovární snímek   Sbírka: Jaroslav Wagner1024 × 720 pix384 KiB77 ×

S479101v.jpg
Při druhé modernizaci typu 40 Em z let 1969 až 1970, tj. na plnohodnotnou lokomotivu s tyristorovou regulací výkonu, byla skříň upravena opět na tzv. otevřené provedení a obdržela nový nátěr v základní kombinaci modré a bílé barvy. Tabulky řadového označení písmenem „S“ již respektovaly trakční jednofázovou soustavu, neboť výrobce počítal pro řádné odzkoušení s pronájmem lokomotivy ČSD.
Foto: tovární snímek   Sbírka: prof. Ing. Václav Cempírek, Ph.D.1200 × 840 pix312 KiB47 ×

S479101u.jpg
Po provedení finálního nátěru byla E479.101 zdokumentována na přesuvně před výrobní halou lokomotivky, kam jí vysunula závodní T211.0. Píše se léto 1962 a lokomotiva je připravována k vystavení na Mezinárodním veletrhu v Brně.
Foto: tovární snímek   Sbírka: prof. Ing. Václav Cempírek, Ph.D.1200 × 820 pix358 KiB42 ×

S479101s.jpg
Stroj E479.101 během svého vystavení na veletrhu v Brně v září 1962.
Foto: tovární snímek   Sbírka: Miroslav Petr1200 × 880 pix375 KiB62 ×

S479101r.jpg
V létě 1961 byla téměř hotová ignitronová lokomotiva E479.101 zkoušena na pevném stavu na dvoře lokomotivky, umožňujícím mj. elektrický rekuperační režim. Text transparentu „V čele s KSČ za pokrok ve vědě a technice“ nad nárazníky svědčí o důležité návštěvě v závodu – snad z objednávajícího MTS. Dataci pořízení snímku potvrzují za ní stojící lokomotivy řady ČS3 pro Sovětský svaz, které byly vyráběny od března do září pouze tohoto roku.
Foto: tovární snímek   Sbírka: Ing. Martin Hejl1200 × 800 pix346 KiB50 ×

E41-02a.jpg
Druhá v pořadí vyrobená ignitronka 41-02 pro BDŽ na snímku pořízeném ze strany vík s prolisy, odkud se mj. daly kontrolovat spoje na hliníkové kabeláži, opačná bočnice měla hladká víka. Píše se rok 1965 a v řadovém označení elektrických lokomotiv BDŽ se již nepoužívá písmeno „E“ (proto byla z řadových tabulek odbroušena).
Sbírka: Petr Vaněk1200 × 800 pix379 KiB64 ×

S479101t.jpg
Zhruba v polovině roku 1967 byla v lokomotivce Škoda ukončena modernizační úprava E479.101 za použití prvních výkonových tyristorů z ČKD Praha pro ověření možností fázové regulace na funkční vzorek (typ 40 Em) pouze s jedním hnacím podvozkem v pojezdu.
Foto: tovární snímek   Sbírka: prof. Ing. Václav Cempírek, Ph.D.1200 × 890 pix500 KiB70 ×