Snímky přidané dne 30. 11. 2024

Zobrazeny výsledky 1 - 40 z 40.

742vyroba.jpg
Výroba lokomotiv řady 742 v pražské lokomotivce ČKD - rok 1977.
Foto: Ing. Bohumil Skála   1200 × 850 pix463 KiB109 ×

742129a.jpg
Lokomotiva 742 129-0 ČD Carga stála mezi provozními výkony odstavena v depu Česká Třebová 14. 9. 2012.
Foto: Rosťa Kolmačka   1200 × 800 pix430 KiB82 ×

742195a.jpg
Lokomotiva 742 195-1 byla jednou ze sedmi své řady (šlo o stroje čísel 017, 028, 132, 155, 159, 195, 269), která se v letech 2014 až 2019 podílely na výstavbě vysokorychlostní tratě v Saudské Arábii. Po návratu zpět do ČR byla zachycena při sólo jízdě u Peček 7. 9. 2020.
Foto: Rosťa Kolmačka   1200 × 800 pix385 KiB77 ×

742280a.jpg
V čele spěšného vlaku do Frýdku-Místku zastavila 742 280-1 na nádraží Ostrava-Kunčice 24. 7. 2019.
Foto: Rosťa Kolmačka   1200 × 800 pix444 KiB69 ×

742281a.jpg
Na nádraží v Sedlčanech sestavovala 742 281-9 soupravu Mn vlaku do Olbramovic 19. 2. 2010.
Foto: Rosťa Kolmačka   1200 × 820 pix324 KiB63 ×

742434a.jpg
Na ještě nerekonstruované nádražíčo ve Skovicích právě přijela 742 434-4 s vlečkovým vlakem z Vrdů 1. 3. 2018.
Foto: Rosťa Kolmačka   1200 × 800 pix387 KiB65 ×

742501b.jpg
Lokomotiva 742 501-0 dopravce Ostravská dopravní společnost – Cargo, a.s. byla v Přerově zastižena 16. 6. 2012.
Foto: Rosťa Kolmačka   1200 × 800 pix451 KiB71 ×

742369e.jpg
"Elektronik" T466.2369 se setkal s klasickou T466.2317 v Benešově u Prahy v roce 1988.
Foto: Ing. Bohumil Skála   1200 × 810 pix401 KiB138 ×

742369d.jpg
Lokomotiva T466.2369 jezdila po dodání do tehdejšího LD Praha-Vršovice ve strojové stanici Benešov u Prahy. Ještě před svou proměnou v "Elektronika" (viz další snímky v galerii Prototypy & unikáty) a zkoušením na trati Tanvald - Kořenov byla v 70. letech minulého století zachycena ve Vlašimi.
Foto: Ing. Bohumil Skála   1200 × 900 pix467 KiB102 ×

742369g.jpg
"Elektronik" T466.2369 odváží manipulační vlak z Dolního Polubného v srpnu 1987.
Foto: Ing. Bohumil Skála   1200 × 800 pix649 KiB126 ×

742369f.jpg
Díky osazení elektronickým regulátorem výkonu na "Elektronika" překřtěný stroj T466.2369 byl roce 1988 vyfotografován v Kořenově ve společnosti motorového vozu M240.0075, parní lokomotivy 404.003 a taktéž ozubnicové T426.004.
Foto: Ing. Bohumil Skála   1200 × 800 pix367 KiB132 ×

742vyvaz1.jpg
Pohled na vyvázaný podvozek lokomotivy ř. 742 (viditený je také čep spuštěný z hlavního rámu).
Foto: Rosťa Kolmačka   1200 × 830 pix400 KiB90 ×

742vyvaz2.jpg
Detailní pohled na uložení čepu pro přenos podélných sil mezi lokomotivou a podvozkem.
Foto: Rosťa Kolmačka   1200 × 770 pix408 KiB76 ×

743002e.jpg
Všechny čtyři v Tanvaldu dislokované lokomotivy 743 003-6, 743 002-8, 743 008-5 a 743 010-1 (mimo záběr) se 9. 8. 1989 setkaly v domovském depu.
Foto: Ing. Bohumil Skála   1200 × 840 pix492 KiB188 ×

743003g.jpg
Krátce po dodání z výroby se stroj 743 003-6 představuje v čele manipulačního vlaku do Železného Brodu na nádraží v Tanvaldu - rok 1988.
Foto: Ing. Bohumil Skála   1200 × 800 pix372 KiB170 ×

743003h.jpg
Okolo v depu Tanvald odstavených strojů 715 003-0 a 743 010-1 projíždí v rámci posunu lokomotiva 743 002-8 dne 14. 2. 1988.
Foto: Ing. Bohumil Skála   1200 × 830 pix365 KiB179 ×

743005c.jpg
Vlak Os 6101 Lovosice - Liberec, vedený lokomotivou 743 005-1, čeká 28. 4. 1991 na křižování v žst. Křižany .
Foto: Ing. Bohumil Skála   1200 × 800 pix357 KiB148 ×

743006a.jpg
V průběhu jízdních zkoušek ještě před předáním ČSD byly lokomotivy 743 006-9 a 743 007-7 dne 6. 1. 1988 vyfotografovány na tříkolejce u Úval.
Foto: Ing. Bohumil Skála   1200 × 800 pix472 KiB175 ×

743007h.jpg
Nově vyrobené lokomotivy 743 007-7 a 743 006-9 zastavily v rámci zkušebních jízd na trati Praha - Pardubice v žst. Úvaly 6. 1. 1988.
Foto: Ing. Bohumil Skála   1200 × 830 pix427 KiB146 ×

743008e.jpg
Nově vyrobený stroj 743 008-5 krátce posunoval mezi zkušebními jízdami na nádraží v Kořenově 22. 2. 1988.
Foto: Ing. Bohumil Skála   1200 × 840 pix425 KiB144 ×

743008f.jpg
Lokomotivy 743 008-5 a 743 010-1 se se svými vlaky setkaly dne 29. 6. 1990 v žst. Dolní Polubný, tedy jediné stanici na českém území, kde bylo možné vidět ozubnicové výhybky.
Foto: Ing. Bohumil Skála   1024 × 810 pix569 KiB192 ×

743010h.jpg
Na zasněženém Jizerském mostě byla nově vyrobená 743 010-1 vyfotografována v rámci svých prvních jízd po ozubnicové dráze v únoru 1988.
Foto: Ing. Bohumil Skála   1200 × 900 pix639 KiB124 ×

743010i.jpg
Zánovní "Elektronik" 743 010-1 zastavil s manipulačním vlakem v Dolním Polubném 14. 2. 1988.
Foto: Ing. Bohumil Skála   1200 × 860 pix472 KiB124 ×

743010j.jpg
Nejmladší zástupce řady 743, stroj 743 010-1, stojí v novém nátěru, který obdržel po těžké nehodě u Spálova, odstaven na točně v depu Tanvald - rok 1991.
Foto: Ing. Bohumil Skála   1200 × 800 pix518 KiB147 ×

743010k.jpg
Lokomotiva 743 010-1, nasazená do čela vlaku Mn 80943, se v roce 1991 setkala v Železném Brodě s "Pilštykem" 735 152-1 na Mn vlaku Stará Paka - Turnov.
Foto: Ing. Bohumil Skála   1200 × 800 pix430 KiB137 ×

743010l.jpg
Odlišná barevná provedení pluhů lokomotiv 743 010-1 a 743 003-6, které byly jako zcela nové vyfotografovány v únoru 1988 na nádraží v Tanvaldu, demonstrují drobné vizuální odlišnosti, díky kterým bylo možné jednotlivé stroje řady 743 od sebe i na dálku rozeznat.
Foto: Ing. Bohumil Skála   1200 × 830 pix372 KiB143 ×

743010m.jpg
Pod kamenným nadjezdem na výjezdu z tunelu u Dolního Polubného vznikl jiný záběr zánovní lokomotivy 743 010-1 v únoru 1988.
Foto: Ing. Bohumil Skála   1200 × 870 pix503 KiB125 ×

743010n.jpg
Lokomotiva 743 010-1 s Mn vlakem, který tvořil pouze služební vůz, vyčkává na vlečce skláren v Dolním Polubném, až projede motorový vlak vedený vozem 820 075-0 v roce 1988.
Foto: Ing. Bohumil Skála   1200 × 820 pix420 KiB175 ×

743010o.jpg
Lokomotiva 743 010-1 zastavila s osobním vlakem v Dolním Polubném před tím, než vyrazí na cestu přes 57 promilové stoupání dále do Harrachova - rok 1989.
Foto: Ing. Bohumil Skála   1200 × 800 pix615 KiB172 ×

743001g.jpg
Celomodrá 743 001-0 byla v čele Mn vlaku zachycena před nádražní budovou v Kořenově 15. 11. 2013.
Foto: Michal Roh   1200 × 800 pix370 KiB89 ×

743007i.jpg
Nově do zeleného nátěru oděná 743 007-7 čekala na své nasazení do provozu v prostoru depa Liberec 13. 8. 1995.
Foto: Daniel Pavlíček   1200 × 800 pix437 KiB105 ×

743008g.jpg
Za nevlídného počasí dne 29. 8. 1997 byla 743 008-5 zastižena s osobním vlakem v Tanvaldu.
Foto: Martin Třískala   1200 × 800 pix379 KiB77 ×

743008h.jpg
V tanvaldském depu čekaly dne 21. 9. 1996 na svou další práci lokomotivy 743 008-5 a 743 010-1.
Foto: Daniel Pavlíček   1200 × 810 pix393 KiB84 ×

743009d.jpg
Po boku legendární Škody 100 stála 743 009-3 odstavena v libereckém depu 13. 8. 1995.
Foto: Daniel Pavlíček   1200 × 820 pix467 KiB117 ×

743009a.jpg
S nádhernou ucelenou soupravou "Zetek" byla 743 009-3 vyfotografována pod zámkem ve Frýdlantě v Čechách 24. 11. 2007.
Foto: Pavel Šturm   1200 × 830 pix560 KiB84 ×

743009c.jpg
Noční snímek lokomotivy 743 009-3 byl pořízen na nádraží v Turnově 3. 1. 2008.
Foto: Pavel Šturm   1200 × 800 pix361 KiB61 ×

743009b.jpg
"Elektronik" 743 009-3 provážel ucelenou soupravu "Rajek" traťovým úsekem Božíkov - Mimoň 15. 6. 2013.
Foto: Pavel Šturm   1200 × 800 pix646 KiB70 ×

743010q.jpg
Dne 11. 9. 1993 se barevně zajímavá 743 010-1 prezentovala na výstavě v žst. Nymburk-město.
Foto: Daniel Pavlíček   1200 × 770 pix422 KiB81 ×

743010p.jpg
Úchvatné zimní scenérie bývaly nedílnou součástí zimního provozu na naší jediné ozubnicové dráze. Dne 21. 1. 1996 byla u "ledopádů" u Harrachova zdokumentována lokomotiva 743 010-1 s osobním vlakem.
Foto: Daniel Pavlíček   1200 × 800 pix469 KiB98 ×

775005y.jpg
"Cé-nula" T678.005 projíždí v čele mimořádného osobního vlaku po trati mezi Zvolenem a Budčou 29. 8. 1995.
Foto: Petr Doležel   1200 × 790 pix491 KiB148 ×