Snímky přidané dne 27. 12. 2023

Zobrazeny výsledky 51 - 90 z 90.

775012z.jpg
Šestinápravové oranžové legendy T678.0012 a T679.019 byly při posunu zachyceny ve stanici Harmanec Jaskyňa 14. 5. 2006.
Foto: Vít Blahovec   1200 × 870 pix631 KiB279 ×

775012_a.jpg
V novotou zářícím oranžovém nátěru se (nově) muzejní veterán T678.0012 prezentoval v depu ve Zvolenu 12. 8. 1998.
Foto: David Prause   1200 × 800 pix403 KiB360 ×

775007k.jpg
Hustota provozu na bývalé "Severní uherské dráze" (Budapešť -) Hatvan - Vrútky (- Krakov) vyžadovala v 80. letech až čtyři trvale turnusované postrkové stroje pro úsek Zvolen - Lovinobaňa a Hronská Dúbrava - Príbovce. Na snímku z jara 1988 se v čele dvojice strojů vrací od postrku do Lovinobaně lokomotiva T678.0007 pod dráty tenkrát ještě funkčního telefonního vedení.
Foto: Ing. Aleš Bílek   1200 × 820 pix568 KiB372 ×

775008e.jpg
V dnes už pouze dvoukolejném, tehdy však ještě tříkolejném předávacím kolejišti pro vlečky Biotiky a různých skladů u stanice Slovenská Lupča byla vzorně udržovaná lokomotiva T678.0008 zachycena na jaře 1988.
Foto: Ing. Aleš Bílek   1200 × 770 pix401 KiB475 ×

775013h.jpg
Lovinobaňský postrk v podobě lokomotivy T678.0013 tlačí na jaře 1988 plným výkonem kontejnerový NEx do náročného stoupání před stanicí Kriváň, úsekem za zastávkou Píla, kde původně trať vedla krátkým jednokolejným tunelem a druhá kolej byla později přistavena už mimo něj. V rámci předelektrizačních úprav pak sice byla mimo tunel přeložena i druhá kolej, ale trať se elektrizace dodnes nedočkala...
Foto: Ing. Aleš Bílek   1200 × 770 pix489 KiB369 ×

775008g.jpg
Nablýskaná T678.0008 posunovala s mimořádným rychlíkem z NDR na nádraží v Banské Bystrici na jaře 1988. V pozadí lze vidět rozestavěné, ale nikdy nedokončené tzv. "nové" autobusové nádraží.
Foto: Ing. Aleš Bílek   1200 × 790 pix400 KiB1120 ×

775008f.jpg
S mimořádným rychlíkem z NDR, složeným z legendárních lůžkových vozů společnosti Mitropa, posunuje T678.0008 v žst. Banská Bystrica také na tomto snímku z jara 1988.
Foto: Ing. Aleš Bílek   1200 × 760 pix432 KiB1033 ×

775008h.jpg
Na postrku uceleného vlaku (složeného z vozů Sav) pro písek z lomu Diviaky byla nově natřená 775 008-6 zachycena v žst. Uľanka na jaře 1989. V pozadí je patrná turnusová "Ťapka" ř. 721, obsluhující dnes už nepoužívanou vlečku Harmaneckých papíren.
Foto: Ing. Aleš Bílek   1200 × 870 pix545 KiB616 ×

775008i.jpg
Na postrku manipulačního vlaku byla na jaře 1989 zachycena lokomotiva 775 008-6 v žst. Banská Bystrica.
Foto: Ing. Aleš Bílek   1200 × 810 pix462 KiB914 ×

775008j.jpg
Na jaře 1989 byla opečovávaná 775 008-6 zvěčněna při odevzdávání a přebírání zátěže v předávacím kolejišti žst. Šalková. V pozadí je patrná vlečková "Karkulka" z cementárny Banská Bystrica s vozy Raj. Vlečka (ač prakticky nepoužívaná) sice dodnes existuje, avšak cementárna i s její nákladní lanovkou definitivně zmizela v propadlišti dějin.
Foto: Ing. Aleš Bílek   1200 × 760 pix380 KiB497 ×

775012_i.jpg
Na nádraží v Tišnově zavítal "Pomeranč" T678.0012 díky zdejším Slavnostem Pernštejnského panství 4. 7. 2009.
Foto: Martin Třískala   1200 × 800 pix417 KiB279 ×

775016q.jpg
Dobu, kdy T678.0016 stála coby neprovozní exponát v bratislavském Muzeu dopravy, reprezentuje tento její snímek z 10. 11. 2008.
Foto: Martin Třískala   1200 × 800 pix574 KiB336 ×

776009c.jpg
Ještě téměř 3 roky provozu zbývaly lokomotivě T679.0009, když byla během odstavení ve svém domovském depu ve Zvolenu zvěčněna v roce 1986.
Sbírka: Ing. Petr Kaván, Ph.D.1200 × 800 pix365 KiB588 ×

776015m.jpg
Mezi lokomotivami 754 082-6 a 771 015-5 byl poslední mohykán řady 776, stroj 776 015-0, zachycen u přesuvny depa Zvolen 27. 7. 1994.
Foto: David Prause   1200 × 800 pix355 KiB1187 ×

776015j.jpg
Oranžová krasavice T679.0015 dorazila s nákladním vlakem do Harmance - rok 1988.
Foto: Zdeněk Nantl   1200 × 800 pix553 KiB718 ×

776015k.jpg
Na výstavě k 90 letům výroby lokomotiv v ČKD, uspořádané v Praze-Bubnech, se kromě jiných představil také zvolenský stroj T679.0015 dne 29. 5. 1987.
Foto: Ladislav Havránek   1200 × 850 pix361 KiB643 ×

776015g.jpg
T679.0015 odjíždí na přípřeži osobního vlaku z Lučence. Za povšimnutí jistě stojí i ostatní lokomotivy ve stanici - rok 1989.
Foto: Zdeněk Nantl   1200 × 810 pix482 KiB771 ×

776022a.jpg
Lokomotiva T679.0022 byla při posunu na zvolenském nákladním nádraží zdokumentována 13. 9. 1987.
Foto: Ladislav Havránek   1200 × 770 pix426 KiB651 ×

776001g.jpg
Do depa Vrútky zavítal vzácný host v podobě prototypu T679.001 dne 19. 5. 1974.
Foto: prof. Ing. Václav Cempírek, Ph.D.   1200 × 810 pix305 KiB360 ×

776003d.jpg
Oranžová krasavice T679.003 dorazila do Žiliny 26. 6. 1973.
Foto: prof. Ing. Václav Cempírek, Ph.D.   1200 × 830 pix375 KiB351 ×

776004e.jpg
Na jednom z paprsků depa ve Zvolenu byla T679.0004 zastižena v listopadu 1986.
Sbírka: Ing. Petr Kaván, Ph.D.1200 × 810 pix390 KiB252 ×

776011g.jpg
V čele uhelného vlaku byla T679.0011 zastižena u Podkriváně v roce 1982.
Foto: Ladislav Havránek   1200 × 800 pix413 KiB301 ×

776011f.jpg
Už s předstihem novým označením na dveřích do kabin "okrášlený" stroj T679.0011 byl v kruhové remíze depa Zvolen zdokumentován 13. 9. 1987.
Foto: Ladislav Havránek   1200 × 800 pix421 KiB273 ×

776013h.jpg
Na výkonu postrkového stroje byla lokomotiva T679.0013 zachycena u Podkriváně v roce 1982.
Foto: Ladislav Havránek   1200 × 800 pix454 KiB227 ×

776016g.jpg
Na nádraží ve Vígľaši byla postrková lokomotiva T679.0016 vyfotografována v roce 1982.
Foto: Ladislav Havránek   1200 × 800 pix361 KiB307 ×

776021f.jpg
Na dveře zvolenských lokomotiv bylo už během roku 1987 doplněno nové označení, které se oficiálně začalo používat až od 1. 1. 1988. S ním byl v depu Zvolen vyfotografován také stroj 776 021-8 dne 13. 9. 1987.
Foto: Ladislav Havránek   1200 × 790 pix371 KiB238 ×

776023d.jpg
Lokomotiva 776 023-4 výrobního čísla 6000 čekala na dokončení (bohužel nedůsledných a ve finále neúspěšných) jednání o jejím muzejním zachování v prostorách depa Zvolen 13. 9. 1987.
Foto: Ladislav Havránek   1200 × 780 pix359 KiB239 ×

776025l.jpg
Ještě další záběr lokomotivy 776 025-9 byl na výstavě v Břeclavi ke 150 letům železnice v Československu pořízen 29. 6. 1989.
Foto: Ladislav Havránek   1200 × 800 pix341 KiB270 ×

776026d.jpg
Ještě oranžový stroj T679.026 byl ve Čremošném zastižen při jízdě s vlakem R 48 "Horehronec" v roce 1973.
Foto: Ing. Bohumil Pokorný   1200 × 800 pix368 KiB308 ×

776027strecha.jpg
Detailní pohled na střechu chladičové části lokomotivy 776 027-5 byl pořízen v depu Nové Zámky 27. 7. 1994.
Foto: Ing. Ivan Kolář   1200 × 740 pix460 KiB295 ×

776027c.jpg
Poslední vyrobený "Pomeranč" T679.0027 (už v předstihu s novým označením 776 027-5 na dveřích) byl ve zvolenském depu zachycen 13. 9. 1987.
Sbírka: Ladislav Havránek1200 × 800 pix417 KiB309 ×

776015bocnice.jpg
Detailní pohled na nápisy a označení na bočnici lokomotivy 776 015-0 ve stavu z roku 1987.
Foto: Ladislav Havránek   1200 × 890 pix392 KiB239 ×

776strojovna.jpg
Pohled do strojovny na bok motoru jedné z lokomotiv řady T679.0 s vytápěcím agregátem PG 500 v pozadí.
Foto: Ing. Aleš Bílek   768 × 1170 pix349 KiB283 ×

776017g.jpg
Snímek lokomotivy T679.0017 v čele kontejnerového vlaku kategorie NEx, pořízený na jaře 1988, dokumentuje klasický a prakticky jediný chronický nešvár "Pomerančů" - netěsný labyrint mezi motorem a generátorem, přes který vytékal olej na palivovou nádrž. Byla to noční můra všech pomocníků strojvedoucího, kteří museli zasažená místa důkladně čistit "pucvolí", protože na dlouhých spádech vážně hrozilo zahoření lokomotivy od jisker z brzdových špalíků.
Foto: Ing. Aleš Bílek   1200 × 760 pix486 KiB273 ×

776019x.jpg
Pohled shora na pozdější muzejní lokomotivu T679.0019 v jejím stavu na jaře 1988. Snímek byl pořízen na viaduktu nad Uľankou (v pozadí je patrná kolej vlečky klesající do papíren).
Foto: Ing. Aleš Bílek   1200 × 800 pix380 KiB679 ×

776001zMLCKD.jpg
Snímek právě dokončovaného prototypu T679.001 ještě ve výrobním závodě byl uveřejněn v brožuře II. Motorové lokomotivy ČKD z roku 1966.
Sbírka: Martin Třískala1024 × 660 pix345 KiB339 ×

776infoPG500zMLCKD.jpg
Stránka věnovaná parnímu generátoru PG 500 z brožury II. Motorové lokomotivy ČKD z roku 1966.
Sbírka: Martin Třískala1200 × 660 pix348 KiB296 ×

776infoK8S310DRzMLCKD.jpg
Stránka věnovaná naftovému motoru K 8 S 310 DR z brožury II. Motorové lokomotivy ČKD z roku 1966.
Sbírka: Martin Třískala1200 × 790 pix388 KiB334 ×

776prospekt1.jpg
Stylizovaná stránka brožury II. Motorové lokomotivy ČKD z roku 1966 uvádějící část věnovanou motorovým lokomotivám T678.0 a T679.0.
Sbírka: Martin Třískala1400 × 950 pix559 KiB293 ×

776015c.jpg
Výhybnou Suť provážela legenda T679.0015 vlak ložený pískem v roce 1989.
Foto: Zdeněk Nantl   1200 × 810 pix407 KiB356 ×