Prototypy & unikáty z řady 810


810001a.jpg
Na tomto retušovaném továrním snímku vozu M151.0001 je dobře patrné neoddělené stanoviště strojvedoucího od nástupní plošiny.
Foto: tovární snímek   Sbírka: Rosťa Kolmačka800 × 600 pix121 KiB

810001c.jpg
Podobně jako předchozí obrázek, také tento záběr motorového vozu M151.0001 pochází z Bartošovické spojky - zkušební trati vagonky ve Studénce - rok 1973.
Foto: tovární snímek   Sbírka: Rosťa Kolmačka800 × 600 pix157 KiB

810001e.jpg
V rámci zkušební jízdy odjíždí prototyp M151.0001 s měřícím vozem ze stanice Praha-Smíchov 26. 6. 1973.
Foto: Ing. Jaroslav Kocourek   800 × 600 pix111 KiB

810001b.jpg
Jednu z prvních podob bývalého vozu M151.0001 po rekonstrukci na měřící vůz nám ukazuje tento snímek z Prahy-Holešovic.
Foto: Pavel Strachota   800 × 600 pix93 KiB

892602c.jpg
Pod označením FST-2 se v 80. a 90. letech ukrýval původní prototyp M151.0001. Tato fotografie ho zachycuje v Olomouci 12. 7. 1982.
Foto: Ing. Ivo Mahel   1024 × 690 pix147 KiB

892602a.jpg
Měřící vozidlo FST-2, počítačově 892 602-4, stojí mezi měřícími jízdami odstaveno v domovské Olomouci. Snímek je z první poloviny 90. let.
Foto: Felix Ruschke   1074 × 702 pix248 KiB

892602b.jpg
Na boku vozu 892 602-4 byl ze snímku už nečitelný nápis: "FOTOGRAMMETRICKÝ STROJ FST-2 MAJETEK STŘEDISKA ŽELEZNIČNÍ GEODÉZIE OLOMOUC". Také snímek sám vznikl v Olomouci v první polovině 90. let.
Foto: Felix Ruschke   1024 × 680 pix252 KiB

810001f.jpg
Na tomto záběru už pouze vlečného vozu MD-1-1 jsou ještě dobře patrné stopy po původní podobě prototypu M151.0001 - Karlovy Vary hl.n. 14. 10. 2000.
Foto: Ladislav Fric   800 × 600 pix105 KiB

810001j.jpg
Měřící souprava složená z vozidel MD-1-1 a MD-1 stála v Kojetíně odstavena 20. 5. 2006.
Foto: Rosťa Kolmačka   800 × 600 pix131 KiB

810001g.jpg
Měřící vozidlo MD-1 a doprovodný vůz MD-1-1 stály společně na jedné z kolejí v obvodu stanice Praha-Vysočany 15. 10. 2006.
Foto: Jiří Beneš   800 × 600 pix146 KiB

810001i.jpg
Měřící souprava MD-1 a MD-1-1 nakrátko zastavila v Krnově 29. 4. 2008.
Foto: Rosťa Kolmačka   800 × 600 pix107 KiB

810002f.jpg
Ještě s půlenými bočními okny kabin byl zdokumentován v Bílovci prototypový vůz 810 002-6 (ex. M152.0002) dne 15. 11. 1990.
Foto: Jan Linhart   800 × 600 pix132 KiB

810002i.jpg
Prototyp 810 002-6 zůstal zachován částečně v původním stavu. V Kopřivnici byl na postrku vlaku MOs 23315 do jeho rodné Studénky zachycen 7. 7. 1993.
Foto: Leoš Tomančák   800 × 600 pix205 KiB

810002b.jpg
Motorový vůz 810 002-6 odjíždí s osobním vlakem do Hulína z Kroměříže 16. 5. 2001.
Foto: Rosťa Kolmačka   800 × 600 pix130 KiB

810002g.jpg
Sólo vůz 810 002-6 odjíždí coby osobní "vlak" z Kojetína do Valašského Meziříčí 5. 6. 2003.
Foto: Rosťa Kolmačka   800 × 600 pix120 KiB

810002h.jpg
Po vyvazovací opravě a kompletní obnově nátěru byl prototyp 810 002-6 vyfotografován v prostoru DPOV Veselí nad Moravou 6. 2. 2006.
Foto: Leoš Tomančák   1024 × 680 pix218 KiB

810002d.jpg
Před právě rekonstruovanou nádražní budovou v Kroměříži zastavil osobní vlak vedený vozem 810 002-6 dne 6. 6. 2006.
Foto: Rosťa Kolmačka   800 × 600 pix166 KiB

810002e.jpg
Motorový vůz 810 002-6 se vyhřívá na slunci ve stanici Kojetín 18. 6. 2006.
Foto: Martin Třískala   800 × 600 pix154 KiB

810002a.jpg
V čele osobního "vlaku" do Kroměříže se chystá z Kojetína odjet prototyp 810 002-6 dne 29. 12. 2006.
Foto: Rosťa Kolmačka   800 × 600 pix176 KiB

810002c.jpg
"Praotec orchestrion" 810 002-6 odpočívá mezi traťovými výkony ve stanici Veřovice 13. 9. 2008.
Foto: Jan Orel   800 × 600 pix139 KiB

810081a.jpg
Na naše poměry velmi nezvyklý pluh vozu 810 081-0 napovídá, že tento byl zkoušen na tratích v Alžírsku. Snímek vznikl v Ledečku 15. 9. 1990.
Foto: Ludvík Bárta   800 × 600 pix145 KiB

810272a.jpg
Motorový vůz 810 272-5 byl v roce 1989 předán z LD Veselí nad Moravou Správě železniční geodézie Olomouc a upraven na fotogrametrické vozidlo pro měření průjezdných průřezů (dnes označen jako FS-3). Ještě s původním označením byl zdokumentován v Hodoníně - říjen 1993.
Foto: Leoš Tomančák   1024 × 720 pix276 KiB

892603c.jpg
Fotogrammetrický stroj FS-3, bývalý vůz M152.0272, odpočívá mezi měřícími jízdami v Klášterci nad Ohří 13. 10. 1998.
Foto: Ladislav Fric   800 × 600 pix170 KiB

892603b.jpg
Měřící vůz FS-3 nocuje mezi měřícími jízdami na hlavním nádraží v Praze 26. 11. 2005.
Foto: Rosťa Kolmačka   800 × 600 pix123 KiB

892603a.jpg
Díky svému výstražnému zbarvení nepřehlédnutelný vůz FS-3 stál na kusé koleji vedle traťové koleje na Bohuňovice za olomouckým depem 23. 3. 2006.
Foto: Martin Třískala   800 × 600 pix158 KiB

892603e.jpg
Fotogrammetrický stroj FS-3 přijel na krátkou "návštěvu" do Rakovníka 25. 6. 2008.
Foto: Michal Vildman   800 × 600 pix151 KiB

892603d.jpg
Celou soupravu s motorovým vozem FS-3, určenou na proměřování prostorové průchodnosti, zachycuje tento snímek pořízený v Rakovníku 25. 6. 2008.
Foto: Michal Vildman   1024 × 640 pix234 KiB

810801a.jpg
Oba širokorozchodné vozy M152.5001 a M152.5002 ve stavu krátce po dodání z výroby.
Foto: tovární snímek   Sbírka: Rosťa Kolmačka800 × 505 pix90 KiB

810801b.jpg
Širokorozchodný vůz 810 801-1 byl před halou depa Maťovce zdokumentován 20. 8. 1999.
Foto: Ondrej Krajňák   800 × 600 pix87 KiB

810801c.jpg
O tři roky později vypadal motorový vůz 810 801-1 o poznání hůře - Maťovce 2. 7. 2002.
Foto: Martin Třískala   800 × 600 pix135 KiB

810802a.jpg
Poslední vyrobený vůz z řady M152.0, širokorozchodný 810 802-9, stál v depu Maťovce odstaven 23. 3. 2002.
Foto: Ondrej Krajňák   800 × 600 pix93 KiB


Zobrazeno 31 z celkem 218 dostupných snímků této řady a celkem 13185 fotografií na stránkách.