Prototypy & unikáty z řady 263


263001d.jpg
Prototyp S499.2001 se "na kanále" (koleji 3a) ŽZO Cerhenice připravuje k prvním jízdám po zkušebním okruhu v dubnu 1984.
Foto: tovární snímek   Sbírka: Pavel Strachota1200 × 800 pix419 KiB

263001k.jpg
Přípřež lokomotiv S499.2001 a ES499.0014 v čele R 571 "Vysočina" při přejezdu "Červeného mostu" v Bratislavě-Železné Studence - září 1984.
Foto: Pavol Kukučík   Sbírka: Leoš Tomančák800 × 600 pix103 KiB

263001l.jpg
Prototyp S499.2001 v Bratislavě hl.st. v září 1984. Na rámu stroje je umístěn nápis: "Majetek Výzkumu lokomotiv. Přechod na ČSD povolen.".
Foto: Pavol Kukučík   Sbírka: Leoš Tomančák800 × 600 pix98 KiB

263001m.jpg
Právě zkoušená S499.2001 po odstavení od R 571 v Bratislavě hl.st. na podzim roku 1984.
Foto: Pavol Kukučík   Sbírka: Leoš Tomančák800 × 600 pix112 KiB

263001a.jpg
Exponát 24. Mezinárodního strojírenského veletrhu Brno 1984 – prototyp S499.2001.
Foto: Pavol Kukučík   Sbírka: Leoš Tomančák800 × 600 pix129 KiB

263001h.jpg
Jihlavská "Dáša" 263 001-0, sice bez tabulek, ale rozeznatelná podle červených okenních rámů, střídá v Brně hl. n. kolegyni T478.1020 v čele R 662 Olomouc – České Budějovice 3. 6. 1990.
Foto: Leoš Tomančák   800 × 600 pix102 KiB

263001j.jpg
Prototyp 263 001-0 stojí po dokončení opravy v lokomotivním depu Přerov 18. 9. 1991.
Foto: Leoš Tomančák   800 × 600 pix108 KiB

263001o.jpg
Téměř dokonalá "srovnávačka" zástupců všech tří základních typů typové řady 363-263-163 vznikla před halou depa Přerov za přítomnosti lokomotiv 163 034-2, 363 007-6 a 263 001-0 v roce 1995.
Sbírka: ČMŽO Přerov1200 × 760 pix373 KiB

263001i.jpg
Svůj nový lak předvádí stroj 263 001-0 na hlavním nádraží v Brně dne 16. 6. 1996.
Foto: Leoš Tomančák   800 × 600 pix115 KiB

263001g.jpg
V čele osobního vlaku do Břeclavi byla 263 001-0 zastižena na hlavním nádraží v Brně 26. 9. 1997.
Foto: Daniel Pavlíček   1200 × 780 pix352 KiB

263001c.jpg
263 001-0 v čele osobního vlaku nedaleko Níhova 13. 1. 2001.
Foto: Martin Třískala   800 × 600 pix164 KiB

263001f.jpg
263 001-0 s osobním vlakem mezi Adamovem a Babicemi nad Svitavou 18. 10. 2003.
Foto: Karel Martinák   800 × 600 pix165 KiB

263001n.jpg
"Princezna" 263 001-0 v čele vlaku Os 4750 Vyškov na Moravě - Letovice mezi Lulčem a Komořany u Vyškova 2. 4. 2005.
Foto: Karel Martinák   800 × 600 pix177 KiB

263001b.jpg
Stroj 263 001-0 přiváží svůj vlak na hlavní nádraží v Brně dne 8. 10. 2008.
Foto: Jan Skutil   1200 × 800 pix406 KiB

263001e.jpg
Lokomotiva 263 001-0 odjíždí z Brna hl.n. nezvykle v čele rychlíku do Břeclavi 23. 7. 2009.
Foto: Antonín Šavel   1200 × 810 pix569 KiB

263002a.jpg
Podobu druhého prototypu ve stavu nedlouho po vyrobení zachycuje jeho snímek pořízený na ŽZO Cerhenice zřejmě v srpnu 1984.
Foto: tovární snímek   Sbírka: Rosťa Kolmačka990 × 800 pix325 KiB

263002b.jpg
Lokomotiva S499.2002 při zkouškách na ŽZO Cerhenice zřejmě v srpnu 1984.
Foto: tovární snímek   Sbírka: Rosťa Kolmačka1200 × 810 pix322 KiB

263002k.jpg
Neoznačený stroj 263 002-8 vyjíždí z Husovického tunelu v Brně v čele R 662, který později doveze do Havlíčkova Brodu a v jeho závěsu pak dojede do domovské Jihlavy 10. 4. 1990.
Foto: Leoš Tomančák   800 × 600 pix117 KiB

263002g.jpg
263 002-8 na brněnském hlavním nádraží počátkem 90. let minulého století.
Foto: Ing. Jiří Konečný   Sbírka: Petr Mrázek800 × 600 pix111 KiB

263002l.jpg
Připomínka časů, kdy byly prototypy řady 263 ještě v LD Jihlava – stroj 263 002-8 s Os 5903 ve stanici Dobronín dne 11. 9. 1994.
Foto: Leoš Tomančák   800 × 600 pix111 KiB

263002f.jpg
Prototyp 263 002-8 objíždí soupravu osobního vlaku od/do Brna na nádraží v Břeclavi 11. 6. 1999.
Foto: Rosťa Kolmačka   1200 × 820 pix389 KiB

263002i.jpg
Lokomotiva 263 002-8 odstupovala od soupravy osobního vlaku z Letovic na hlavním nádraží v Brně 22. 12. 2000.
Foto: Rosťa Kolmačka   1200 × 800 pix546 KiB

263002d.jpg
Druhý prototyp odstupuje od soupravy osobního vlaku ve stanici Brno hl.n. 16. 3. 2001.
Foto: Rosťa Kolmačka   1200 × 800 pix467 KiB

263002j.jpg
Takto se na hlavním nádraží v Brně setkaly stroje 263 002-8 a 363 058-9 dne 17. 9. 2002.
Foto: Rosťa Kolmačka   1200 × 770 pix409 KiB

263002h.jpg
Stroj 263 002-8 v zastávce Babice nad Svitavou 21. 3. 2005.
Foto: Karel Martinák   800 × 600 pix190 KiB

263002e.jpg
Už do nátěru "Najbrt" oděná 263 002-8 byla v Brně-Obřanech zachycena 20. 3. 2013.
Foto: Jaroslav Šika   1200 × 780 pix456 KiB

263002c.jpg
Lokomotiva 263 002-8 se právě v Brně hl.n. chystá odstoupit od soupravy osobního vlaku 12. 6. 2013.
Foto: Jan Skutil   1200 × 780 pix404 KiB

263002o.jpg
O státním svátku 17. 11. 2021 se objevil na trati mezi Nedakonicemi a Hodonínem prototyp 263 002-8 v obnoveném nátěru připomínajícím stav po vyrobení. Snímek zachycuje prototyp při zkušební jízdě završující jeho opravu v DPOV Přerov v lesích u Rohatce.
Foto: Milan Vojtek   1200 × 790 pix314 KiB

263002n.jpg
Boční záběr čerstvě opraveného a nově natřeného prototypu 263 002-8 vznikl u Rohatce za nevlídného počasí dne 17. 11. 2021.
Foto: Milan Vojtek   1200 × 780 pix320 KiB

263002m.jpg
První sníh na Moravě v zimě 2021/2022 a jednu z prvních jízd prototypu 263 002-8 po dokončené dílenské opravě v DPOV Přerov zachycuje snímek vlaku Os 4744, pořízený v traťovém úseku Zbýšov - Hostěrádky-Rešov dne 27. 11. 2021.
Foto: Tomáš Paška   1200 × 800 pix598 KiB

263002r.jpg
Lesním úsekem trati u Žďáru nad Sázavou provážela 263 002-8 svěřenou soupravu osobního vlaku 22. 12. 2021.
Foto: Petr Kapoun   1200 × 810 pix498 KiB

263002p.jpg
Donedávna (před pořízením snímku) byl nepředstavitelným úkazem výskyt elektrické lokomotivy v Hustopečích u Brna. Ovšem díky elektrizaci zdejší lokálky mohla být v Hustopečích zachycena posunující "Dáša" 263 002-8 dne 1. 3. 2022.
Foto: Tomáš Paška   1200 × 660 pix403 KiB

263002q.jpg
S vlakem Os 4617 byla krasavice 263 002-8 zachycena u Vojkovic nad Svratkou 10. 3. 2022.
Foto: Jakub Gregor   1200 × 750 pix382 KiB


Zobrazeno 33 z celkem 77 dostupných snímků této řady a celkem 13185 fotografií na stránkách.