Prototypy & unikáty z řady 263


263001d.jpg
První prototyp, ještě se starým označením, v době svého uvádění do provozu.
Sbírka: Rosťa Kolmačka800 × 600 pix193 KiB

263001k.jpg
Přípřež lokomotiv S499.2001 a ES499.0014 v čele R 571 "Vysočina" při přejezdu "Červeného mostu" v Bratislavě-Železné Studence - září 1984.
Foto: Pavol Kukučík   Sbírka: Leoš Tomančák800 × 600 pix103 KiB

263001l.jpg
Prototyp S499.2001 v Bratislavě hl.st. v září 1984. Na rámu stroje je umístěn nápis: "Majetek Výzkumu lokomotiv. Přechod na ČSD povolen.".
Foto: Pavol Kukučík   Sbírka: Leoš Tomančák800 × 600 pix98 KiB

263001m.jpg
Právě zkoušená S499.2001 po odstavení od R 571 v Bratislavě hl.st. na podzim roku 1984.
Foto: Pavol Kukučík   Sbírka: Leoš Tomančák800 × 600 pix112 KiB

263001a.jpg
Exponát 24. Mezinárodního strojírenského veletrhu Brno 1984 – prototyp S499.2001.
Foto: Pavol Kukučík   Sbírka: Leoš Tomančák800 × 600 pix129 KiB

263001h.jpg
Jihlavská "Dáša" 263 001-0, sice bez tabulek, ale rozeznatelná podle červených okenních rámů, střídá v Brně hl. n. kolegyni T478.1020 v čele R 662 Olomouc – České Budějovice 3.6.1990.
Foto: Leoš Tomančák   800 × 600 pix102 KiB

263001j.jpg
Prototyp 263 001-0 stojí po dokončení opravy v lokomotivním depu Přerov 18.9.1991.
Foto: Leoš Tomančák   800 × 600 pix108 KiB

263001i.jpg
Svůj nový lak předvádí stroj 263 001-0 na hlavním nádraží v Brně dne 16.6.1996.
Foto: Leoš Tomančák   800 × 600 pix115 KiB

263001e.jpg
Lokomotiva 263 001-0 odstavená ve stanici Brno dolní nádraží 3.6.2000.
Foto: Martin Třískala   800 × 600 pix123 KiB

263001c.jpg
263 001-0 v čele osobního vlaku nedaleko Níhova 13.1.2001.
Foto: Martin Třískala   800 × 600 pix164 KiB

263001g.jpg
Kuriozní setkání trojice brněnských lokomotiv s číslem "001" – 263 001-0, 363 001-9 a 230 001-0 na výstavě ve Znojmě 22.4.2001.
Foto: Leoš Tomančák   800 × 600 pix111 KiB

263001f.jpg
263 001-0 s osobním vlakem mezi Adamovem a Babicemi nad Svitavou 18.10.2003.
Foto: Karel Martinák   800 × 600 pix165 KiB

263001n.jpg
"Princezna" 263 001-0 v čele vlaku Os 4750 Vyškov na Moravě - Letovice mezi Lulčem a Komořany u Vyškova 2.4.2005.
Foto: Karel Martinák   800 × 600 pix177 KiB

263001b.jpg
Stroj 263 001-0 přiváží svůj vlak na hlavní nádraží v Brně dne 8.10.2008.
Foto: Jan Skutil   1200 × 800 pix406 KiB

263002a.jpg
Podobu druhého prototypu ve stavu po vyrobení zachycuje snímek z Nezvěstic z 27.6.1984.
Sbírka: Rosťa Kolmačka800 × 600 pix166 KiB

263002b.jpg
Lokomotiva S499.2002 při jedné ze zkušebních jízd.
Sbírka: Rosťa Kolmačka800 × 600 pix148 KiB

263002k.jpg
Neoznačený stroj 263 002-8 vyjíždí z Husovického tunelu v Brně v čele R 662, který později doveze do Havlíčkova Brodu a v jeho závěsu pak dojede do domovské Jihlavy 10.4.1990.
Foto: Leoš Tomančák   800 × 600 pix117 KiB

263002g.jpg
263 002-8 na brněnském hlavním nádraží počátkem 90. let minulého století.
Foto: Ing. Jiří Konečný   Sbírka: Petr Mrázek800 × 600 pix111 KiB

263002l.jpg
Připomínka časů, kdy byly prototypy řady 263 ještě v LD Jihlava – stroj 263 002-8 s Os 5903 ve stanici Dobronín dne 11.9.1994.
Foto: Leoš Tomančák   800 × 600 pix111 KiB

263002i.jpg
V létě 1995 byly řady 263 a 242 na jihu Moravy novinkou. Lokomotivy 263 002-8, 242 273-1 a 242 268-1 krátce po přesunu z Jihlavy do Brna během přestávky v DKV Břeclav 1.7.1995.
Foto: Leoš Tomančák   800 × 600 pix110 KiB

263002e.jpg
Setkání strojů 350 015-4 a 263 002-8 v Břeclavi 4.6.1999.
Foto: Rosťa Kolmačka   800 × 600 pix132 KiB

263002f.jpg
Prototyp 263 002-8 posunuje po břeclavské stanici 11.6.1999.
Foto: Rosťa Kolmačka   800 × 600 pix116 KiB

263002d.jpg
Druhý prototyp při posunu ve stanici Brno hl.n. 16.3.2001.
Foto: Rosťa Kolmačka   800 × 600 pix130 KiB

263002j.jpg
Takto se na hlavním nádraží v Brně setkaly stroje 263 002-8 a 363 058-9 dne 17.9.2002.
Foto: Rosťa Kolmačka   800 × 600 pix113 KiB

263002h.jpg
Stroj 263 002-8 v zastávce Babice nad Svitavou 21.3.2005.
Foto: Karel Martinák   800 × 600 pix190 KiB

263002c.jpg
Lokomotiva 263 002-8 se právě v Brně hl.n. chystá odstoupit od soupravy osobního vlaku 12.6.2013.
Foto: Jan Skutil   1200 × 780 pix404 KiB

263002o.jpg
O státním svátku 17.11.2021 se objevil na trati mezi Nedakonicemi a Hodonínem prototyp 263 002-8 v obnoveném nátěru připomínajícím stav po vyrobení. Snímek zachycuje prototyp při zkušební jízdě završující jeho opravu v DPOV Přerov v lesích u Rohatce.
Foto: Milan Vojtek   1200 × 790 pix314 KiB

263002n.jpg
Boční záběr čerstvě opraveného a nově natřeného prototypu 263 002-8 vznikl u Rohatce za nevlídného počasí dne 17.11.2021.
Foto: Milan Vojtek   1200 × 780 pix320 KiB

263002m.jpg
První sníh na Moravě v zimě 2021/2022 a jednu z prvních jízd prototypu 263 002-8 po dokončené dílenské opravě v DPOV Přerov zachycuje snímek vlaku Os 4744, pořízený v traťovém úseku Zbýšov - Hostěrádky-Rešov dne 27.11.2021.
Foto: Tomáš Paška   1200 × 800 pix598 KiB


Zobrazeno 29 z celkem 67 dostupných snímků této řady a celkem 12455 fotografií na stránkách.