První vyrobený prototyp "šestikoláka", stroj E698.001 (dnes 180 002-8) na vlečce plzeňské Škody.
Sbírka: Václav Polívka
575 × 768 pix
88 KiB
Pohled na tutéž lokomotivu ze strany žaluzií.
Sbírka: Václav Polívka
570 × 768 pix
92 KiB
E698.001 ve Škodě v Plzni.
Sbírka: Václav Polívka
575 × 768 pix
75 KiB
Další ze série snímků prototypu E698.001.
Sbírka: Václav Polívka
800 × 600 pix
85 KiB
E698.001 ještě v původním provedení.
Sbírka: Václav Polívka
800 × 600 pix
121 KiB
Tatáž lokomotiva po rekonstrukci a přeznačení na E669.002 ve výrobním závodě v Plzni.
Sbírka: Václav Polívka
800 × 600 pix
107 KiB
Působivý noční snímek prototypu E669.0002 byl pořízen ve stanici Choceň 6. 8. 1981.
Foto: Miroslav Petr Sbírka: Leoš Tomančák
800 × 600 pix
113 KiB
V roce 1981, kdy byl zřejmě pořízen tento snímek stroje E669.0002 v Chocni, nebylo ještě setkání s parní lokomotivou tak vzácné jako dnes.
Foto: Pavol Kukučík Sbírka: Leoš Tomančák
800 × 600 pix
77 KiB
Prototyp E669.0002 postává na východním zhlaví stanice Česká Třebová počátkem 80. let minulého století.
Foto: Pavol Kukučík Sbírka: Leoš Tomančák
800 × 600 pix
99 KiB
Při chvilce odpočinku mezi traťovými výkony byla E669.0002 vyfotografována v Chocni 24. 8. 1984.
Foto: prof. Ing. Václav Cempírek, Ph.D.
800 × 600 pix
170 KiB
V letech 1986 až 1988 byly oba "Albatrosy" řady E669.0 dlouhodobě neprovozní a stály odstaveny v českotřebovském depu (E669.0002, za ním E669.0001).
Foto: Zuzana Piešová Sbírka: MDC-ŽSR Bratislava
800 × 600 pix
103 KiB
Neprovozní lokomotivy E669.0002 a E669.0001 (vlevo) chátrají v depu Česká Třebová - snímek je pravděpodobně z roku 1987. Obě lokomotivy ještě naštěstí byly opraveny.
Foto: Zuzana Piešová Sbírka: MDC-ŽSR Bratislava
800 × 600 pix
103 KiB
Nákladní vlak se strojem E669.0002 v čele projíždí stanicí Choceň 29. 8. 1988.
Foto: Jiří Adolf Sbírka: Leoš Tomančák
800 × 600 pix
105 KiB
Souprava výročního vlaku Česká Třebová - Opatov, vedená strojem E669.0002, pózuje u Odb. Zádulka 10. 12. 1988.
Foto: Jiří Novák Sbírka: Leoš Tomančák
800 × 600 pix
85 KiB
Setkání maloměřického "Sergeje" T679.1234 a třebovského "Albatrose" E669.0002 se na odbočce Zádulka uskutečnilo dne 10. 12. 1988.
Foto: Pavel Stejskal Sbírka: Leoš Tomančák
800 × 600 pix
108 KiB
Série cenných technických záběrů stroje 180 002-8 dokumentujících jeho podobu na konci 80. let minulého století vznikla v České Třebové 20. 5. 1989.
Foto: Martin Penkala
1024 × 720 pix
264 KiB
Spolubojovnice v nákladní dopravě, lokomotivy 180 002-8 a 130 017-7, postávaly u jedné z hal depa Česká Třebová 20. 5. 1989.
Foto: Martin Penkala
1024 × 690 pix
253 KiB
Také tento čelní záběr "Albatrosa" 180 002-8 byl pořízen v depu Česká Třebová 20. 5. 1989.
Foto: Martin Penkala
800 × 600 pix
151 KiB
Lokomotiva 180 002-8 nedlouho po střední opravě a pozdějším přečíslování na výstavě v LD Česká Třebová při místních oslavách 145. výročí DOP 1. 9. 1990.
Foto: Leoš Tomančák
800 × 600 pix
90 KiB
180 002-8 na přípřeži nákladního vlaku s lokomotivou řady 163 u České Třebové - pravděpodobně rok 1994.
Foto: Pavel Stejskal
800 × 600 pix
120 KiB
Stroj 180 002-8, mimořádně nasazený do čela osobního vlaku, se připravuje k odjezdu v Přerově - srpen 1995.
Foto: Zdeněk Fišer
800 × 600 pix
109 KiB
Prototyp 180 002-8 se předvádí při oslavách v České Třebové - srpen 1995.
Foto: Pavel Stejskal
800 × 600 pix
124 KiB
V roli výstavního exponátu byla 180 002-8 zvěčněna v domovské České Třebové - srpen 1995.
Foto: Ing. František Bartoš
800 × 600 pix
118 KiB
Lokomotiva 180 002-8 stanula mimořádně v čele osobního vlaku ve stanici Česká Třebová 21. 8. 1995.
Foto: Pavel Stejskal
800 × 600 pix
142 KiB
Českotřebovský "Albatros" 180 002-8 reprezentoval své depo na železničních oslavách v Bohumíně 4. 5. 1997.
Foto: Daniel Pavlíček
800 × 600 pix
141 KiB
Lokomotiva 180 002-8 sólo projížděla zastávkou Bezpráví za deštivého dne 24. 2. 1998.
Foto: Daniel Pavlíček
800 × 600 pix
122 KiB
Prototyp 180 002-8 čeká na svůj další výkon v domovské České Třebové 22. 3. 1998.
Foto: Leoš Tomančák
800 × 600 pix
131 KiB
180 002-8 na výkonu "D1" v České Třebové 19. 5. 1999.
Foto: Karel Martinák
800 × 600 pix
131 KiB
"Albatros" 180 002-8 na nádraží v České Třebové dne 25. 9. 1999.
Foto: Jan Orel
800 × 600 pix
111 KiB
Stroj 180 002-8 při oslavách Dne železničářů v České Třebové 25. 9. 1999.
Foto: Martin Třískala
800 × 600 pix
124 KiB
180 002-8 s uhelným vlakem v Dlouhé Třebové 3. 11. 2000.
Foto: Karel Martinák
800 × 600 pix
108 KiB
Stroj 180 002-8 čeká v čele uceleného vlaku prázdných "Wapek" na odjezd ze stanice Velký Osek 21. 2. 2002.
Foto: Karel Martinák
800 × 600 pix
122 KiB
180 002-8 projíždí traťovým úsekem mezi odbočkou Parník a nákladovým nádražím v České Třebové 21. 6. 2002.
Foto: Karel Martinák
800 × 600 pix
138 KiB
Při příležitosti 20. výročí elektrizace trati Ústí nad Orlicí - Letohrad byl stroj 180 002-8 mimořádně nasazen do čela vlaku Os 5065. Snímek tento vlak zachytil mezi Ústím nad Orlicí a Dolními Libchavy 28. 12. 2002.
Foto: Karel Martinák
800 × 600 pix
88 KiB
"Albatros" 180 002-8 před staniční budovou v Ústí nad Orlicí 28. 12. 2002.
Foto: Daniel Pavlíček
800 × 600 pix
120 KiB
Při oslavách v Letohradě se v této stanici setkali zástupci lokomotivních řad 130, 781 a 180 dne 28. 12. 2002.
Foto: Ivo Valent
800 × 600 pix
116 KiB
Lokomotiva 180 002-8 předvádí své půvaby na nádraží v Letohradě 28. 12. 2002.
Foto: Ivo Valent
800 × 600 pix
99 KiB
V rámci oslav mimořádně do čela (i na postrk) osobního vlaku postavená 180 002-8 byla ve stanici Letohrad zdokumentována 28. 12. 2002.
Foto: Ivo Valent
800 × 600 pix
111 KiB
Už pouze pro radost přátel železnice byla 180 002-8 připřažena k soupravě nákladního vlaku v České Třebové 26. 6. 2007.
Foto: Aleš Filip
800 × 600 pix
188 KiB
"Albatros" 180 002-8 naposledy posunuje po depu v České Třebové před svým odjezdem do nového domova v Chomutově 26. 6. 2007.
Foto: Aleš Filip
800 × 600 pix
165 KiB
Poslední společné fotografování prototypů 180 001-0 a 180 002-8 před odjezdem toho druhého (a zároveň staršího) do depozitáře NTM v Chomutově proběhlo v České Třebové 26. 6. 2007.
Foto: Aleš Filip
1024 × 630 pix
197 KiB
Dvanáct let po rekonstrukci na "nákladní" provedení byla E669.001 vyfotografována v železničním uzlu Česká Třebová 12. 5. 1971.
Foto: prof. Ing. Václav Cempírek, Ph.D.
800 × 600 pix
116 KiB
Krasavice s magickým číslem E669.001 zastavila v kolejišti stanice Borohrádek 6. 10. 1972.
Foto: prof. Ing. Václav Cempírek, Ph.D.
1024 × 700 pix
199 KiB
Prototyp E669.001 předvádí svou délku na snímku pořízeném v České Třebové 13. 3. 1977.
Foto: prof. Ing. Václav Cempírek, Ph.D.
1024 × 650 pix
261 KiB
Za horkého letního dne provážela E669.0001 nákladní vlak stanicí Brandýs nad Orlicí 8. 8. 1981.
Foto: prof. Ing. Václav Cempírek, Ph.D.
800 × 600 pix
200 KiB
"Albatros" E669.0001 stál téměř celá 80. léta odstaven jako dlouhodobě neprovozní v českotřebovském depu. Tento snímek pochází zřejmě z roku 1987, kdy zde stál odstaven i se strojem E669.0002.
Foto: Zuzana Piešová Sbírka: MDC-ŽSR Bratislava
800 × 600 pix
123 KiB
Třebovské depo dlouhá léta skýtalo pohled na vrak zrušené lokomotivy E669.0001; v červnu 1991, kdy vznikl tento záběr, pak již úředně označené jako 180 001-0.
Foto: Leoš Tomančák
800 × 600 pix
103 KiB
Vraky lokomotiv 180 001-0 a 781 202-7 čekají na svou (snad) lepší budoucnost v prostorách depa Česká Třebová 30. 11. 1993.
Foto: Leoš Tomančák
800 × 600 pix
107 KiB
Po svém "znovuzrození" se stroj 180 001-0 poprvé představil veřejnosti na oslavách v České Třebové dne 26. 8. 1995.
Foto: Rosťa Kolmačka
800 × 600 pix
121 KiB
Zprovozněná lokomotiva 180 001-0 vjíždí při kavalkádě mezi Dlouhou a Českou Třebovou, konané v rámci oslav 150-ti let Dráhy olomoucko-pražské, do Odb. Parník 26. 8. 1995.
Foto: Leoš Tomančák
800 × 600 pix
140 KiB
Stylový záběr opraveného prototypu 180 001-0 s "osmidveřákem" byl pořízen na dnes již přeloženém úseku mezi Odb. Parník a Dlouhou Třebovou dne 27. 8. 1995.
Foto: Leoš Tomančák
800 × 600 pix
119 KiB
Pohled na čelo stroje 180 001-0 odstaveného v depu Česká Třebová 25. 9. 1999.
Foto: Martin Třískala
580 × 768 pix
103 KiB
Druhý prototyp 180 001-0 na Dni železničářů v České Třebové 25. 9. 1999.
Foto: Martin Třískala
800 × 600 pix
118 KiB
"Albatros" 180 001-0 ve stanici Česká Třebová vedle lokomotivy 140 092-8 dne 19. 8. 2000.
Foto: Tomáš Kuchta
800 × 600 pix
150 KiB
Prototyp 180 001-0 na výstavě v Táboře 21. 6. 2003.
Foto: Ing. František Bartoš
800 × 600 pix
103 KiB
Setkání obou prototypů 180 001-0 a 180 002-8 v rotundě depa Česká Třebová 12. 9. 2004.
Foto: Leoš Tomančák
800 × 600 pix
115 KiB
Chvíle loučení v depu Česká Třebová - bratři "Albatrosové" 180 001-0 a 180 002-8 se naposledy společně fotografují před odjezdem druhého z nich do depozitáře NTM v Chomutově - 26. 6. 2007.
Foto: Aleš Filip
1024 × 720 pix
213 KiB
Trojice nejstarších stejnosměrných "Šestikoláků" 180 001-0, 180 002-8 a 181 001-9 byla pospolu v depu v České Třebové vyfotografována 26. 6. 2007.
Foto: Aleš Filip
1024 × 680 pix
208 KiB
Dne 10.4.2008 obdržel prototyp 180 001-0 po dlouhých 13-ti letech od opravy v ŽOS Vrútky průkaz způsobilosti, díky kterému se lokomotiva mohla opět vydat vlastní silou na trať. Do Děčína se mimořádně projela 3. 7. 2008.
Foto: Zdeněk Itterheim
800 × 600 pix
152 KiB
Nablýskaný "Albatros" 180 001-0 projíždí po spojovací koleji mezi stanicí a depem v Děčíně 3. 7. 2008.
Foto: Zdeněk Itterheim
800 × 600 pix
160 KiB
V čele charterového vlaku byla 180 001-0 zastižena na trati u Ustí nad Orlicí 20. 7. 2008.
Foto: Jakub Kejklíček
800 × 600 pix
173 KiB
Zobrazeno 61 z celkem 78 dostupných snímků této řady a celkem 13351 fotografií na stránkách.