Prototypy & unikáty z řady 180


180002d.jpg
První vyrobený prototyp "šestikoláka", stroj E698.001 (dnes 180 002-8) na vlečce plzeňské Škody.
Sbírka: Václav Polívka575 × 768 pix88 KiB

180002e.jpg
Pohled na tutéž lokomotivu ze strany žaluzií.
Sbírka: Václav Polívka570 × 768 pix92 KiB

180002g.jpg
E698.001 ve Škodě v Plzni.
Sbírka: Václav Polívka575 × 768 pix75 KiB

180002h.jpg
Další ze série snímků prototypu E698.001.
Sbírka: Václav Polívka800 × 600 pix85 KiB

180002i.jpg
E698.001 ještě v původním provedení.
Sbírka: Václav Polívka800 × 600 pix121 KiB

180002f.jpg
Tatáž lokomotiva po rekonstrukci a přeznačení na E669.002 ve výrobním závodě v Plzni.
Sbírka: Václav Polívka800 × 600 pix107 KiB

180002_a.jpg
Působivý noční snímek prototypu E669.0002 byl pořízen ve stanici Choceň 6. 8. 1981.
Foto: Miroslav Petr   Sbírka: Leoš Tomančák800 × 600 pix113 KiB

180002_c.jpg
V roce 1981, kdy byl zřejmě pořízen tento snímek stroje E669.0002 v Chocni, nebylo ještě setkání s parní lokomotivou tak vzácné jako dnes.
Foto: Pavol Kukučík   Sbírka: Leoš Tomančák800 × 600 pix77 KiB

180002_d.jpg
Prototyp E669.0002 postává na východním zhlaví stanice Česká Třebová počátkem 80. let minulého století.
Foto: Pavol Kukučík   Sbírka: Leoš Tomančák800 × 600 pix99 KiB

180002_b.jpg
Při chvilce odpočinku mezi traťovými výkony byla E669.0002 vyfotografována v Chocni 24. 8. 1984.
Foto: prof. Ing. Václav Cempírek, Ph.D.   800 × 600 pix170 KiB

180002_g.jpg
V letech 1986 až 1988 byly oba "Albatrosy" řady E669.0 dlouhodobě neprovozní a stály odstaveny v českotřebovském depu (E669.0002, za ním E669.0001).
Foto: Zuzana Piešová   Sbírka: MDC-ŽSR Bratislava800 × 600 pix103 KiB

180002_h.jpg
Neprovozní lokomotivy E669.0002 a E669.0001 (vlevo) chátrají v depu Česká Třebová - snímek je pravděpodobně z roku 1987. Obě lokomotivy ještě naštěstí byly opraveny.
Foto: Zuzana Piešová   Sbírka: MDC-ŽSR Bratislava800 × 600 pix103 KiB

180002z.jpg
Nákladní vlak se strojem E669.0002 v čele projíždí stanicí Choceň 29. 8. 1988.
Foto: Jiří Adolf   Sbírka: Leoš Tomančák800 × 600 pix105 KiB

180002u.jpg
Souprava výročního vlaku Česká Třebová - Opatov, vedená strojem E669.0002, pózuje u Odb. Zádulka 10. 12. 1988.
Foto: Jiří Novák   Sbírka: Leoš Tomančák800 × 600 pix85 KiB

180002_f.jpg
Setkání maloměřického "Sergeje" T679.1234 a třebovského "Albatrose" E669.0002 se na odbočce Zádulka uskutečnilo dne 10. 12. 1988.
Foto: Pavel Stejskal   Sbírka: Leoš Tomančák800 × 600 pix108 KiB

180002_m.jpg
Série cenných technických záběrů stroje 180 002-8 dokumentujících jeho podobu na konci 80. let minulého století vznikla v České Třebové 20. 5. 1989.
Foto: Martin Penkala   1024 × 720 pix264 KiB

180002_n.jpg
Spolubojovnice v nákladní dopravě, lokomotivy 180 002-8 a 130 017-7, postávaly u jedné z hal depa Česká Třebová 20. 5. 1989.
Foto: Martin Penkala   1024 × 690 pix253 KiB

180002_o.jpg
Také tento čelní záběr "Albatrosa" 180 002-8 byl pořízen v depu Česká Třebová 20. 5. 1989.
Foto: Martin Penkala   800 × 600 pix151 KiB

180002_e.jpg
Lokomotiva 180 002-8 nedlouho po střední opravě a pozdějším přečíslování na výstavě v LD Česká Třebová při místních oslavách 145. výročí DOP 1. 9. 1990.
Foto: Leoš Tomančák   800 × 600 pix90 KiB

180002a.jpg
180 002-8 na přípřeži nákladního vlaku s lokomotivou řady 163 u České Třebové - pravděpodobně rok 1994.
Foto: Pavel Stejskal   800 × 600 pix120 KiB

180002c.jpg
Stroj 180 002-8, mimořádně nasazený do čela osobního vlaku, se připravuje k odjezdu v Přerově - srpen 1995.
Foto: Zdeněk Fišer   800 × 600 pix109 KiB

180002j.jpg
Prototyp 180 002-8 se předvádí při oslavách v České Třebové - srpen 1995.
Foto: Pavel Stejskal   800 × 600 pix124 KiB

180002s.jpg
V roli výstavního exponátu byla 180 002-8 zvěčněna v domovské České Třebové - srpen 1995.
Foto: Ing. František Bartoš   800 × 600 pix118 KiB

180002q.jpg
Lokomotiva 180 002-8 stanula mimořádně v čele osobního vlaku ve stanici Česká Třebová 21. 8. 1995.
Foto: Pavel Stejskal   800 × 600 pix142 KiB

180002_k.jpg
Českotřebovský "Albatros" 180 002-8 reprezentoval své depo na železničních oslavách v Bohumíně 4. 5. 1997.
Foto: Daniel Pavlíček   800 × 600 pix141 KiB

180002_l.jpg
Lokomotiva 180 002-8 sólo projížděla zastávkou Bezpráví za deštivého dne 24. 2. 1998.
Foto: Daniel Pavlíček   800 × 600 pix122 KiB

180002b.jpg
Prototyp 180 002-8 čeká na svůj další výkon v domovské České Třebové 22. 3. 1998.
Foto: Leoš Tomančák   800 × 600 pix131 KiB

180002m.jpg
180 002-8 na výkonu "D1" v České Třebové 19. 5. 1999.
Foto: Karel Martinák   800 × 600 pix131 KiB

180002l.jpg
"Albatros" 180 002-8 na nádraží v České Třebové dne 25. 9. 1999.
Foto: Jan Orel   800 × 600 pix111 KiB

180002t.jpg
Stroj 180 002-8 při oslavách Dne železničářů v České Třebové 25. 9. 1999.
Foto: Martin Třískala   800 × 600 pix124 KiB

180002r.jpg
180 002-8 s uhelným vlakem v Dlouhé Třebové 3. 11. 2000.
Foto: Karel Martinák   800 × 600 pix108 KiB

180002n.jpg
Stroj 180 002-8 čeká v čele uceleného vlaku prázdných "Wapek" na odjezd ze stanice Velký Osek 21. 2. 2002.
Foto: Karel Martinák   800 × 600 pix122 KiB

180002o.jpg
180 002-8 projíždí traťovým úsekem mezi odbočkou Parník a nákladovým nádražím v České Třebové 21. 6. 2002.
Foto: Karel Martinák   800 × 600 pix138 KiB

180002p.jpg
Při příležitosti 20. výročí elektrizace trati Ústí nad Orlicí - Letohrad byl stroj 180 002-8 mimořádně nasazen do čela vlaku Os 5065. Snímek tento vlak zachytil mezi Ústím nad Orlicí a Dolními Libchavy 28. 12. 2002.
Foto: Karel Martinák   800 × 600 pix88 KiB

180002v.jpg
"Albatros" 180 002-8 před staniční budovou v Ústí nad Orlicí 28. 12. 2002.
Foto: Daniel Pavlíček   800 × 600 pix120 KiB

180002w.jpg
Při oslavách v Letohradě se v této stanici setkali zástupci lokomotivních řad 130, 781 a 180 dne 28. 12. 2002.
Foto: Ivo Valent   800 × 600 pix116 KiB

180002x.jpg
Lokomotiva 180 002-8 předvádí své půvaby na nádraží v Letohradě 28. 12. 2002.
Foto: Ivo Valent   800 × 600 pix99 KiB

180002y.jpg
V rámci oslav mimořádně do čela (i na postrk) osobního vlaku postavená 180 002-8 byla ve stanici Letohrad zdokumentována 28. 12. 2002.
Foto: Ivo Valent   800 × 600 pix111 KiB

180002k.jpg
Už pouze pro radost přátel železnice byla 180 002-8 připřažena k soupravě nákladního vlaku v České Třebové 26. 6. 2007.
Foto: Aleš Filip   800 × 600 pix188 KiB

180002_j.jpg
"Albatros" 180 002-8 naposledy posunuje po depu v České Třebové před svým odjezdem do nového domova v Chomutově 26. 6. 2007.
Foto: Aleš Filip   800 × 600 pix165 KiB

180002_i.jpg
Poslední společné fotografování prototypů 180 001-0 a 180 002-8 před odjezdem toho druhého (a zároveň staršího) do depozitáře NTM v Chomutově proběhlo v České Třebové 26. 6. 2007.
Foto: Aleš Filip   1024 × 630 pix197 KiB

180001o.jpg
Dvanáct let po rekonstrukci na "nákladní" provedení byla E669.001 vyfotografována v železničním uzlu Česká Třebová 12. 5. 1971.
Foto: prof. Ing. Václav Cempírek, Ph.D.   800 × 600 pix116 KiB

180001m.jpg
Krasavice s magickým číslem E669.001 zastavila v kolejišti stanice Borohrádek 6. 10. 1972.
Foto: prof. Ing. Václav Cempírek, Ph.D.   1024 × 700 pix199 KiB

180001n.jpg
Prototyp E669.001 předvádí svou délku na snímku pořízeném v České Třebové 13. 3. 1977.
Foto: prof. Ing. Václav Cempírek, Ph.D.   1024 × 650 pix261 KiB

180001l.jpg
Za horkého letního dne provážela E669.0001 nákladní vlak stanicí Brandýs nad Orlicí 8. 8. 1981.
Foto: prof. Ing. Václav Cempírek, Ph.D.   800 × 600 pix200 KiB

180001k.jpg
"Albatros" E669.0001 stál téměř celá 80. léta odstaven jako dlouhodobě neprovozní v českotřebovském depu. Tento snímek pochází zřejmě z roku 1987, kdy zde stál odstaven i se strojem E669.0002.
Foto: Zuzana Piešová   Sbírka: MDC-ŽSR Bratislava800 × 600 pix123 KiB

180001h.jpg
Třebovské depo dlouhá léta skýtalo pohled na vrak zrušené lokomotivy E669.0001; v červnu 1991, kdy vznikl tento záběr, pak již úředně označené jako 180 001-0.
Foto: Leoš Tomančák   800 × 600 pix103 KiB

180001j.jpg
Vraky lokomotiv 180 001-0 a 781 202-7 čekají na svou (snad) lepší budoucnost v prostorách depa Česká Třebová 30. 11. 1993.
Foto: Leoš Tomančák   800 × 600 pix107 KiB

180001e.jpg
Po svém "znovuzrození" se stroj 180 001-0 poprvé představil veřejnosti na oslavách v České Třebové dne 26. 8. 1995.
Foto: Rosťa Kolmačka   800 × 600 pix121 KiB

180001g.jpg
Zprovozněná lokomotiva 180 001-0 vjíždí při kavalkádě mezi Dlouhou a Českou Třebovou, konané v rámci oslav 150-ti let Dráhy olomoucko-pražské, do Odb. Parník 26. 8. 1995.
Foto: Leoš Tomančák   800 × 600 pix140 KiB

180001i.jpg
Stylový záběr opraveného prototypu 180 001-0 s "osmidveřákem" byl pořízen na dnes již přeloženém úseku mezi Odb. Parník a Dlouhou Třebovou dne 27. 8. 1995.
Foto: Leoš Tomančák   800 × 600 pix119 KiB

180001c.jpg
Pohled na čelo stroje 180 001-0 odstaveného v depu Česká Třebová 25. 9. 1999.
Foto: Martin Třískala   580 × 768 pix103 KiB

180001a.jpg
Druhý prototyp 180 001-0 na Dni železničářů v České Třebové 25. 9. 1999.
Foto: Martin Třískala   800 × 600 pix118 KiB

180001d.jpg
"Albatros" 180 001-0 ve stanici Česká Třebová vedle lokomotivy 140 092-8 dne 19. 8. 2000.
Foto: Tomáš Kuchta   800 × 600 pix150 KiB

180001b.jpg
Prototyp 180 001-0 na výstavě v Táboře 21. 6. 2003.
Foto: Ing. František Bartoš   800 × 600 pix103 KiB

180001f.jpg
Setkání obou prototypů 180 001-0 a 180 002-8 v rotundě depa Česká Třebová 12. 9. 2004.
Foto: Leoš Tomančák   800 × 600 pix115 KiB

180001p.jpg
Chvíle loučení v depu Česká Třebová - bratři "Albatrosové" 180 001-0 a 180 002-8 se naposledy společně fotografují před odjezdem druhého z nich do depozitáře NTM v Chomutově - 26. 6. 2007.
Foto: Aleš Filip   1024 × 720 pix213 KiB

180001q.jpg
Trojice nejstarších stejnosměrných "Šestikoláků" 180 001-0, 180 002-8 a 181 001-9 byla pospolu v depu v České Třebové vyfotografována 26. 6. 2007.
Foto: Aleš Filip   1024 × 680 pix208 KiB

180001s.jpg
Dne 10.4.2008 obdržel prototyp 180 001-0 po dlouhých 13-ti letech od opravy v ŽOS Vrútky průkaz způsobilosti, díky kterému se lokomotiva mohla opět vydat vlastní silou na trať. Do Děčína se mimořádně projela 3. 7. 2008.
Foto: Zdeněk Itterheim   800 × 600 pix152 KiB

180001t.jpg
Nablýskaný "Albatros" 180 001-0 projíždí po spojovací koleji mezi stanicí a depem v Děčíně 3. 7. 2008.
Foto: Zdeněk Itterheim   800 × 600 pix160 KiB

180001r.jpg
V čele charterového vlaku byla 180 001-0 zastižena na trati u Ustí nad Orlicí 20. 7. 2008.
Foto: Jakub Kejklíček   800 × 600 pix173 KiB


Zobrazeno 61 z celkem 78 dostupných snímků této řady a celkem 13351 fotografií na stránkách.