Lokomotivy typu 16E1


16E1_03n.jpg
Všechny tři vyrobené lokomotivy továrního typu ŠKODA 16E1 se společně představují na vlečce výrobního závodu v Plzni-Doudlevcích - říjen 1955.
Sbírka: Bohuslav Zeman1024 × 690 pix168 KiB

16E1_01a.jpg
Oba stroje typu 16E1 pro papírny Větřní čekají na převoz na domovskou vlečku - říjen 1955.
Sbírka: Bohuslav Zeman1024 × 625 pix172 KiB

16E1_01b.jpg
Nepříliš kvalitní, ale o to cennější snímek první vyrobené lokomotivy typu 16E, zachycuje tuto během jejího krátkého provozu na vlečce Jihočeských papíren ve Větřní koncem 50. let minulého století.
Foto: Jihočeské papírny Větřní   Sbírka: Josef Prüher800 × 600 pix164 KiB

16E1_02a.jpg
Někdejší lokomotiva č. 6 byla po demontáži trolejí vlečky přímo v podnikovém depu ve Větřní rekonstruována na dieselový pohon. Na snímku je spolu s dvojicí lokomotiv řady T211.0 zachycena v první polovině 60. let.
Foto: Jihočeské papírny Větřní   Sbírka: Josef Prüher1024 × 710 pix201 KiB

16E1_03v.jpg
Zbrusu nová elektrická lokomotiva 107 se představuje před halou výrobního závodu v Plzni-Doudlevcích 31. 10. 1955.
Sbírka: Bohuslav Zeman800 × 600 pix128 KiB

16E1_03m.jpg
Přejímka lokomotivy 16E1 (ještě bez čísla 107) v Plzni-Doudlevcích, při které byli mimo tří zástupců výrobce přítomni i pánové Polínek a Vavřík (vpravo) z DP města Ostravy. Snímek je ze 31. 10. 1955.
Foto: tovární snímek   Sbírka: Ing. Rudolf Pavelek1024 × 650 pix163 KiB

16E1_03l.jpg
Jeden z prvních snímků lokomotivy 107 v běžném provozu v Ostravě nese datum duben 1956.
Foto: Ing. Rudolf Pavelek   800 × 600 pix182 KiB

16E1_03j.jpg
Lokomotiva 107 vezla po tramvajové trati cisterny pro čerpací stanici Benzinolu v Ostravě-Hrabové dne 18. 6. 1956.
Foto: Ing. Rudolf Pavelek   1024 × 710 pix243 KiB

16E1_03k.jpg
S osmi prázdnými cisternami se vrací z Hrabové po tramvajové trati mezi zastávkami Zahrádky a Stadion VŽ lokomotiva 107 dne 18. 6. 1956.
Foto: Ing. Rudolf Pavelek   800 × 600 pix152 KiB

16E1_03a.jpg
Na přípřeži s nákladním motorovým vozem 106 z roku 1952 byla lokomotiva 107 zachycena v čele nákladního vlaku na tramvajové trati do Hrabové - únor 1958.
Foto: Ing. Rudolf Pavelek   1024 × 710 pix282 KiB

16E1_03i.jpg
Lokomotiva 107 se vrací z Hrabové zpět na předávací kolej DPMO/VZD na Sirotčí ulici. Kromě obytných domů v pozadí se zde vše změnilo - dnes je v těchto místech most ČSA na Závodní ulici, pod ním Polanecká spojka a dále vpravo nádraží Ostrava-Vítkovice. Datace snímku - únor 1958.
Foto: Ing. Rudolf Pavelek   1024 × 700 pix227 KiB

16E1_03b.jpg
Lokomotva 107 vjíždí na vagónovou točnu v Zahradě (nákladní nádraží bývalých MOMD v Ostravě). Posun vagónu a otáčení točny se provádělo ručně. Foto bylo pořízeno před.
Sbírka: Ing. Rudolf Pavelek1024 × 750 pix230 KiB

16E1_03p.jpg
Lokomotiva 107 továrního typu ŠKODA 16E1 posunuje před nádražíčkem elektrické dráhy v Ostravě-Svinově 24. 7. 1967.
Foto: Ing. Ondřej Řepka   Sbírka: Mojmír Leštinský800 × 600 pix132 KiB

16E1_03q.jpg
Před vlakovým nádražím v Ostravě-Svinově posunuje na pouliční dráze stroj 107 Dopravního podniku města Ostravy - rok 1971.
Sbírka: Mojmír Leštinský800 × 660 pix108 KiB

16E1_03c.jpg
Lokomotiva 107 vyjíždí při své poslední jízdě ve službách nákladní dopravy na tramvajové síti v Ostravě z vlečky pískovny v Polance nad Odrou 31. 1. 1972.
Foto: Ing. Rudolf Pavelek   1024 × 720 pix184 KiB

16E1_03r.jpg
Ve společnosti nákladního elektrického vozu a krátkého nákladního vlaku byla 107 zdokumentována v Ostravě-Svinově 31. 1. 1972.
Sbírka: Mojmír Leštinský800 × 600 pix89 KiB

16E1_03d.jpg
Už coby historické vozidlo pózuje lokomotiva 107 před objektivem fotoaparátu na výjezdové koleji vozovny DPMO v Ostravě-Porubě i s jednou z ostravských tramvají - č. 803, typ KT2. Snímek je ze 4. 3. 1974.
Foto: Ing. Rudolf Pavelek   1024 × 690 pix188 KiB

16E1_03e.jpg
Vzorně opravená lokomotiva 107 byla na rozloučenou i barevně vyfotografována na objízdné koleji vozovny Poruba - červen 1974.
Foto: Ing. Rudolf Pavelek   1024 × 750 pix269 KiB

16E1_03f.jpg
V listopadu roku 1974 proběhla expedice opravené lokomotivy 107 do Technického muzea v Brně. Před podsunutím hlubinového vozu musela být lokomotiva zvednuta do maximální výšky, což je vidět i na snímku pořízeném v Ústředních dílnách DPMO v Ostravě-Martinově 28. 11. 1974.
Foto: Ing. Rudolf Pavelek   1024 × 650 pix216 KiB

16E1_03g.jpg
Nákladní motorový vůz DPMO č. 103 z roku 1929 zanedlouho přesune hlubinový vůz s lokomotivou 107 na vlečkovou kolej v Ústředních dílnách, aby tato mohla být přepravena do brněnského tramvajového muzea v Líšni. Píše se datum 28. 11. 1974.
Foto: Ing. Rudolf Pavelek   1024 × 690 pix176 KiB

16E1_03h.jpg
Parní tramvajová lokomotva č. 10 "Caroline" sune původně ostravskou 107 do areálu Technického muzea v Brně 22. 1. 1978.
Foto: Jiří Kazatel   Sbírka: Ing. Rudolf Pavelek1024 × 680 pix210 KiB

16E1_03s.jpg
Už v areálu Tramvajového muzea v Brně-Líšni byla původně ostravská 107 vyfotografována 9. 1. 2007.
Foto: Ing. Tomáš Kocman   800 × 600 pix157 KiB

16E1_03t.jpg
Muzejní stroj 107 demonstruje v depozitáři v Brně-Líšni půvab své poměrně málo známé řady 9. 1. 2007.
Foto: Ing. Tomáš Kocman   800 × 600 pix219 KiB

16E1_03u.jpg
Při jednom z mála vytažení z přítmí haly depozitáře pózuje lokomotiva 107 před objektivem fotoaparátu v Brně-Líšni 9. 1. 2007.
Foto: Ing. Tomáš Kocman   800 × 600 pix137 KiB


Zobrazeno 24 z celkem 53 dostupných snímků této řady a celkem 13185 fotografií na stránkách.